جی پی مورگان نسبت به افزایش ریسک برای بازار کریپتو به دلیل «عدم رعایت مقررات و شفافیت» تتر هشدار داد!

jpmorgan-tether
آنچه در این مقاله میخوانید

جی‌پی‌مورگان (JPMorgan) در مورد افزایش خطر برای بازار رمزارز ناشی از «عدم تطابق با مقررات و شفافیت» تتر هشدار داده است. تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری جهانی توضیح دادند که سایر صادرکنندگان استیبل کوین که با مقررات موجود سازگارتر بوده‌اند، احتمالاً از سرکوب قانونی آینده بر روی استیبل کوین‌ها سود خواهند برد و سهم بازار را به دست خواهند آورد.

جی‌پی‌مورگان در مورد تتر و خطرات بازار رمزارز هشدار می‌دهد

بانک سرمایه‌گذاری جهانی جی‌پی‌مورگان روز پنجشنبه گزارشی منتشر کرد که در آن، هشدار می‌دهد گسترش سریع استیبل کوین USDT تتر برای کل بازار رمزارز خطرناک است. USDT، با ارزش بازاری بیش از ۹۶ میلیارد دلار در زمان نگارش این خبر، بزرگترین استیبل کوین جهان است.

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان توضیح دادند که «عدم تطابق با مقررات و شفافیت» تتر خطر رو به افزایشی برای کل بازار رمزارز است. آنها با اشاره به این که تتر نسبت به رقیب خود سیرکل (Circle)، صادرکننده USDC، از نظر تطابق با مقررات برای استیبل کوین‌های خود پایین‌تر است، نوشتند:

“صادرکنندگان استیبل کوین‌هایی که با مقررات موجود بیشتر هم‌راستا بوده‌اند، احتمالاً از سرکوب قانونی پیش‌رو بر روی استیبل کوین‌ها سود برده و سهم بازار را به دست خواهند آورد.”

در پاسخ به انتقادات جی‌پی‌مورگان از USDT و خطرات برای بازار رمزارز، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر، اظهار داشت:

“برتری بازار تتر ممکن است برای رقبا از جمله آن‌هایی در صنعت بانکداری که آرزوی موفقیت مشابه دارند، عاملی منفی باشد اما هرگز برای بازارهایی که به ما نیاز دارند، منفی نبوده است.”

این مدیر اجرایی افزود: “ما همیشه با رگولاتورهای جهانی به طور نزدیک کار کرده‌ایم تا آن‌ها را در مورد فناوری آموزش دهیم و راهنمایی کنیم که چگونه باید در مورد آن فکر کنند.”

تتر در سال ۲۰۲۱ به دلیل نادرست نشان دادن ذخایر خود، به ویژه ادعای این که USDT به طور کامل توسط دلارهای آمریکا پشتیبانی می‌شود، با جریمه ۴۱ میلیون دلاری از سوی کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) روبرو شد. پس از این جریمه، این شرکت رمزارز تلاش کرده است تا با صدور گواهینامه‌های فصلی از عملیات و امور مالی خود، شفافیت را بهبود بخشد. تتر سود ۶.۲ میلیارد دلاری برای سال ۲۰۲۳ را گزارش کرد.

نظر شما در مورد هشدار تحلیلگران جی‌پی‌مورگان در خصوص تتر، USDT و خطرات برای کل بازار رمزارز چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جی پی مورگان نسبت به افزایش ریسک برای بازار کریپتو به دلیل «عدم رعایت مقررات و شفافیت» تتر هشدار داد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.