آیا آخرین هجوم برای خرید طلا در چین، قیمت‌ها را به بالاترین حد خود خواهد رساند؟

آیا-آخرین-هجوم-برای-خرید-طلا-در-چین-قیمت‌ها-را-به-بالاترین-حد-خود-خواهد-رساند؟
آنچه در این مقاله میخوانید

رونق فلزات گرانبها در چین در میان فروپاشی اقتصادی و عدم اطمینان جهانی

همچنان که جدیدترین هجوم برای خرید طلا در چین، هیجان تازه‌ای را برای سرمایه‌گذاری روی این فلز گرانبها ایجاد کرده است، قیمت‌های فلزات گرانبها در آغاز ماه فوریه روند صعودی چشمگیری داشته‌اند، و به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسیده‌اند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط GSC Commodity Intelligence – سرمایه‌گذاران چینی، خانوارها و بانک‌ها با یکی از سریع‌ترین شتاب‌ها که از زمان بحران مالی جهانی دیده نشده، به طلا روی آورده‌اند در حالی که بازار سهام کشور و بخش املاک و مستغلات به طور عمیق‌تری دچار بحران اقتصادی شده‌اند.

همراه با تقاضای شدید از سوی بانک‌های مرکزی، هجوم به خرید طلا در چین کمک کرد تا قیمت طلا در ماه دسامبر به بالاترین رکورد تاریخی خود برسد و قیمت‌ها را امسال به طور قاطع بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس نگه دارد که در نهایت، یک کف قیمتی جدید برای بازار تعیین کرده است.

هجوم برای سرمایه‌گذاری روی این دارایی امن، عدم اطمینان پیرامون سلامت مالی چین را نشان می‌دهد. آشفتگی بازار چین، شاخص معیار CSI ۳۰۰ سهام کشور را بیش از یک پنجم در طول سال گذشته کاهش داده است، در حالی که ارزش فروش خانه‌های جدید در میان بزرگترین توسعه‌دهندگان کشور ۳۵ درصد نسبت به یک سال قبل کاهش یافته است.

بازار سهام چین تنها در سال ۲۰۲۴ آغاز بدی نداشته است. از فوریه ۲۰۲۱ که بازار به اوج خود رسید، این بازار روند دشواری داشته است. در طول سه سال گذشته، حدود ۶ تریلیون دلار – معادل تقریباً دو برابر تولید ناخالص داخلی سالانه انگلیس – از ارزش سهام چینی کاهش یافته است.

زیان‌های شگفت‌انگیز، که یادآور بحران قبلی بازار سهام چین در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ است، بحران رو به رشد اعتماد بین سرمایه‌گذارانی را نشان می‌دهد که نگران آینده کشور هستند. حتی سرمایه‌گذاران خارجی نیز تقریباً ۹۰ درصد از پولی که در بازار سهام چین سرمایه‌گذاری کرده بودند را بیرون کشیده‌اند.

در زمان‌هایی مانند این، به ویژه یافتن دارایی‌های امنی برای نگهداری پول از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود، که توضیح می‌دهد چرا سرمایه‌گذاری پول روی طلا به یک ضرورت حیاتی برای سرمایه‌گذاران در سراسر جهان تبدیل شده است.

هجوم برای خرید طلا در چین: پیش‌بینی رکوردهای بالای طلا با قیمت دلار آمریکا

به گفته تحلیلگران درGSC Commodity Intelligence ، شواهد رو به افزایش نشان می‌دهد که ما اکنون در یک «عصر جدید» برای طلا هستیم. خریدهای گسترده طلا در چین، در کنار تمام رویدادهای مربوط به اقتصاد و ژئوپلیتیکی که در حال حاضر در حال رخ دادن است، تنها یکی دیگر از عوامل مثبت تاثیرگذار بر قیمت‌های فلزات گرانبها است.

جالب است که این هفته، قیمت طلا در چندین ارز از جمله پوند انگلیس، یورو، دلار استرالیا، یوان چین و ین ژاپن به رکوردهای بی‌سابقه تازه‌ای رسیده است.

سوال مهمی که اکنون مطرح می‌شود، این است که آیا قیمت طلا با ارزش‌گذاری دلار آمریکا دارایی بعدی خواهد بود که به رکوردهای جدید در تمام دوران خود می‌رسد؟

تحلیلگران در GSC Commodity Intelligence عقیده دارند که این مسئله سوالی از نوع «آیا» نیست بلکه از نوع «چه زمانی» است. در واقع، شما فقط باید نگاهی به آن چه در سال ۲۰۲۳ اتفاق افتاد، بیندازید.

سال گذشته، طلا با قیمت‌گذاری در چندین ارز با میانگین ۱۳.۷ هفته‌ها قبل از قیمت‌گذاری طلا با دلار آمریکا به رکوردهای جدید تمام دوران خود رسید. اگر این مسئله نشان‌دهنده اصلی پیش‌بینی عملکرد کلی قیمت‌های طلا باشد، پس در نهایت به معنای یک چیز است.

قیمت‌های بالاتر طلا در راه است! این خبر خوشایندی برای طرفداران است، اما دردناک برای کسانی است که در حاشیه نشسته‌اند، و اکنون باید تصمیم بگیرند چقدر ترس از جا ماندن (FOMO) را می‌توانند تحمل کنند.

نظر شما در مورد عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت طلا در آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره آیا آخرین هجوم برای خرید طلا در چین، قیمت‌ها را به بالاترین حد خود خواهد رساند؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.