گزارش روزانه بازار فارکس، 6 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-6-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام چین یک شبه افزایش یافت.
  • بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را در 4.35 درصد نگه داشت، اما بیش از حد انتظار بود.
  • داده‌های ISM ایالات متحده قوی تر از اتفاق نظر بازار بود.

اخبار بازار

  • در آستانه نشست پیش رو بین رگولاتور‌های مالی و رئیس‌جمهور شی (Xi)، که انتظار می‌رود رهبری ارشد در مورد وضعیت فعلی بازار سهام آگاه شود، ارزش سهام چین در شب گذشته به روند صعودی خود ادامه داد. در حالی که هنوز مشخص نیست آیا از این نشست هرگونه اقدام حمایتی جدیدی انجام خواهد شد، با توجه به این واقعیت که تقریباً ۷ تریلیون دلار ارزش از سهام هنگ کنگ و چین نسبت به بالاترین سطوح مشاهده شده در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است، فعالان بازارها قطعاً امیدوار به آن هستند،. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) و معامله‌گران فکر می‌کنند ما می‌توانیم شاهد برخی اقدامات حمایتی قبل از تعطیلی هفته آینده به مناسبت سال نوی چینی باشیم (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ‌ها را در ۴.۳۵ درصد نگه داشت، که به طور کلی با اتفاق نظر بازار و تیم تحقیقات بارکلیز همخوانی دارد. با این حال، بانک مرکزی استرالیا رویکرد خود را به افزایش بیشتر نرخ‌ها تغییر داد و با انتظارات کاهش نرخ‌ها مخالفت کرد، و اعلام نمود که نمی‌توان از افزایش‌های بیشتر نرخ بهره صرف‌نظر کرد. با این حال، با وجود این رویکرد، تیم تحقیقات بارکلیز همچنان انتظار دارد کاهش‌های نرخ از سه ماهه سوم سال 2024 آغاز شود. آن‌ها انتظار دارند یک کاهش ۲۵ واحدی در نشست ماه آگوست و مجموعاً ۷۵ واحد کاهش در سال ۲۰۲۴ را شاهد باشیم.
  • داده‌های مربوط به خدمات ISM آمریکا در ماه ژانویه ۲.۹ واحد افزایش یافت و به ۵۳.۴ رسید، که خیلی بالاتر از اتفاق نظر بازار و پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز با برآورد ۵۲.۰ بود. برآورد قوی‌تر مربوط به ماه ژانویه عمدتاً نشان‌دهنده افزایش ۶.۷ واحدی در بخش اشتغال است، که پس از کاهش شدید در ماه دسامبر، و همچنین افزایش‌های معتدل‌تر در سفارشات جدید (+۲.۲ واحد) و زمان‌های تحویل تامین‌کننده (+۲.۹ واحد)، به دامنه قبلی خود بازگشت. این برآورد قوی ISM تاییدکننده روایت قوی‌تر دلار است که از نشست فدرال رزرو هفته گذشته رایج بوده است، در حالی که فعالان بازار اکنون فقط بر اساس ۱۷ درصد احتمال برای یک کاهش ۲۵ واحدی در ماه مارس قیمت‌گذاری می‌کنند.
  • ارزش دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های مربوط به  ISM افزایش یافت و شاخص DXY بلومبرگ ۰.۲۱ درصد بیشتر شد، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله خزانه‌داری به طور عمده همسو باقی ماند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 6 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.