پیش‌بینی هوش مصنوعی Google Bard در مورد قیمت طلا در پایان سال 2024

پیش‌بینی-هوش-مصنوعی-Google-Bard-در-مورد-قیمت-طلا-در-پایان-سال-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

در سال گذشته، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کالا به طور فزاینده‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) مانند Google Bard برای تحلیل قیمت طلا استفاده کرده‌اند تا با کسب بینش‌های بی‌طرفانه در مورد کالاهای مختلف، تصمیم‌گیری‌های معاملاتی خود را بهبود بخشند.

با توجه به تنش‌های ژئوپلیتیکی فعلی، افزایش ناامنی در مورد نرخ‌های تورم پیش‌بینی شده و ترس از رکود، تعجبی ندارد که طلا به عنوان دارایی امنی برای سرمایه‌گذاران محبوبیت پیدا می‌کند.

طی نیمه اول جلسه اروپایی 6 فوریه، قیمت طلا (XAU/USD) نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای خود حدود 2,015 دلار معامله شد که روز قبل به آن رسیده بود. انتظارات برای حفظ نرخ‌های بهره بالاتر توسط فدرال رزرو (FED) برای یک دوره طولانی‌تر، از کاهش محدود سودگیری در دلار آمریکا (USD) جلوگیری می‌کند و فشار نزولی وارد می‌آورد.

Gold-1-year-price-chart
نمودار قیمت یک ساله طلا

در پرتو این روندها، نظر Bard را در مورد پیش‌بینی عملکرد محبوب‌ترین کالا تا پایان سال 2024 جویا شدیم. ما به دنبال اطلاعاتی در مورد سناریوها و عوامل تأثیرگذار بر قیمت طلا نیز بودیم.

سناریوهای بالقوه در مورد قیمت طلا

زمانی که در مورد قیمت بالقوه طلا سوال شد، Bard نمی‌تواند قیمت دقیقی ارائه دهد، بلکه به جای آن دامنه‌های بالقوه قیمتی و احتمالات آن‌ها را ارائه می‌دهد. بنابراین، پیش‌بینی کرده است که احتمالی‌ترین دامنه بین 1,900 تا 2,100 دلار در هر اونس خواهد بود.

Conservative-range-for-gold-price
محدوده محافظه کارانه برای قیمت طلا

سناریوی دامنه متوسط، افزایش جزئی در نرخ تورم یا تنش‌های جغرافیایی سیاسی متوسط را پیش‌بینی می‌کند که می‌تواند تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا را افزایش دهد. علاوه بر این، اگر نرخ‌های بهره کندتر از حد انتظار افزایش یابند، می‌تواند جذابیت طلا را افزایش دهد و آن را به سمت دامنه‌ای بین 2,000 تا 2,200 دلار در هر اونس سوق دهد.

Moderate-range-prediction-for-gold-priceظ-0222
پیش بینی محدوده متوسط قیمت طلا

این سناریوی خوش‌بینانه، عوامل مهمی را تصور می‌کند که می‌توانند قیمت طلا را به سمت بالا سوق دهند. تورم بالا که از هدف‌های بانک‌های مرکزی فراتر می‌رود، رکود اقتصادی قابل توجه همراه با فشارهای تورمی، و تشدید تنش‌های جغرافیایی سیاسی، عوامل پیش‌بینی شده هستند. این شرایط می‌توانند باعث شوند سرمایه‌گذاران طلا را به عنوان هِجی در برابر عدم اطمینان اقتصادی در نظر بگیرند، که تقاضا و قیمت آن را از 2,200 تا 2,500 دلار در هر اونس افزایش می‌دهد.

عوامل کلیدی که به گفته Bard باعث افزایش قیمت طلا می‌شوند

همان طور که پیش از این ذکر شد، فهرستی از عوامل وجود دارد که می‌توانند بر قیمت طلا تأثیر بگذارند. با این حال، برخی از این عوامل قدرت بیشتری نسبت به دیگران دارند.

نوسانات نرخ بهره نقش قابل توجهی در جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران ایفا می‌کنند. با افزایش نرخ‌های بهره، طلا نسبت به سرمایه‌گذاری‌های دارای بهره کمتر جذاب می‌شود.

مسیر فعلی طلا که به سمت 2,000 دلار در هر اونس پیش می‌رود، موقعیت آن را در سال 2008 زمانی که در 1,000 دلار در هر اونس بود، به ویژه در مورد بدهی ایالات متحده و وضعیت اقتصادی چین، منعکس می‌کند.

در مقایسه با آغاز بحران مالی جهانی، ارزیابی طلا در مقابل عواملی مانند نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، عملکرد شاخص S&P 500، و بازدهی اوراق قرضه دولتی چین در مقابل اوراق خزانه‌داری ایالات متحده، نسبتاً مهار شده به نظر می‌رسد. بر اساس پست مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست کالا، در X از تاریخ 6 فوریه، در سال 2008، طلا عملکرد قوی‌تری در برابر سهام ایالات متحده، سطوح پایین‌تر نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، و چین در حال صعود نشان داد.

Gold-ratio-compared-to-U.S.-and-China-debt
نسبت طلا در مقایسه با بدهی آمریکا و چین

با این حال، اگر نرخ بهره به سطوحی افزایش یابد که نگرانی‌های اقتصادی را برانگیزد، سرمایه‌گذاران اغلب به طلا به عنوان یک دارایی امن روی می‌آورند. علاوه بر این، طلا از نظر تاریخی به عنوان یک هِج در برابر تورم عمل می‌کند، چون ارزش آن همزمان با افزایش تورم افزایش می‌یابد. تنش‌های ژئوپلیتیکی نیز تأثیر قابل توجهی بر قیمت‌های طلا دارند، چون افزایش عدم قطعیت، تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، از آن جا که طلا به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، قدرت دلار ایالات متحده یک عامل حیاتی در تأثیرگذاری بر قیمت‌های طلا است، چون دلار قوی به طور کلی فشار نزولی بر قیمت‌های طلا وارد می‌کند.

با توجه به وجود عوامل متعدد، ارائه پیش‌بینی دقیق قیمت برای کالاها، به ویژه با توجه به آسیب‌پذیری آنها در برابر رویدادهای بیرونی، غیرممکن است. با این حال، سناریوهای بالقوه ممکن است تجزیه و تحلیل گزینه‌ها و کسب بینش بهتر قبل از معاملات را برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر کند.

نظر شما در مورد پیش‌بینی هوش مصنوعی در مورد قیمت طلا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی هوش مصنوعی Google Bard در مورد قیمت طلا در پایان سال 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.