نشانه‌های قوی از کند شدن تورم در ایالات متحده

نگرانی فدرال رزرو از کاهش زودهنگام نرخ بهره
آنچه در این مقاله میخوانید

آدریانا کوگلر، از اعضای فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت تورم در حال نشان دادن نشانه‌های قوی از کند شدن است، اما او هنوز برای شروع کاهش نرخ بهره آماده نیست.

در یک روز شلوغ برای سخنرانان فدرال رزرو، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس نیز در مورد کاهش سریع نرخ بهره ابراز احتیاط کرد و گفت که در سال جاری فقط دو یا سه کاهش را انتظار دارد.

سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، به لحن احتیاطی اضافه کرد و گفت: من باید شواهد بیشتری را قبل از بررسی موضع سیاست ببینم.

کوگلر در اولین سخنرانی خط مشی اصلی خود از زمان تایید شدن در شورای حکام در سپتامبر 2023، گفت که سه عامل برای کاهش فشارهای تورمی در حال همگرایی هستند: تعدیل رشد دستمزد، تغییر در تعداد دفعات افزایش قیمت‌ها توسط شرکت‌ها و شاخص‌های نظرسنجی که سرعت افزایش قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

با این حال، با در نظر گرفتن همه این موارد، کوگلر می‌خواهد اطمینان بیشتری داشته باشد که زمان کاهش نرخ‌ها فرا رسیده است.

کوگلر افزود: در برخی مواقع، سرد شدن مداوم تورم و بازارهای کار ممکن است کاهش محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال را مناسب کند. از سوی دیگر، اگر پیشرفت در کاهش تورم متوقف شود، ممکن است مناسب باشد که محدوده هدف را برای مدت طولانی‌تری در سطح فعلی ثابت نگه داریم تا از ادامه پیشرفت در مأموریت دوگانه خود اطمینان حاصل کنیم.

این سیاستگذار اضافه کرد که انتظار دارد هزینه‌های مصرف‌کننده رشد کند و تورم خدمات اصلی به استثنای مسکن کاهش یابد. علاوه بر این، او نشانه‌هایی را می‌بیند که نشان می‌دهد شرکت‌هایی که قیمت‌های خود را به طور مکرر در دوره تورم بزرگ سال‌های 2021-2022 افزایش داده‌اند، اکنون کمتر این کار را انجام می‌دهند.

دیدگاه خود را درباره نشانه‌های قوی از کند شدن تورم در ایالات متحده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.