گزارش روزانه بازار فارکس، 8 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-8-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • با وجود انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی، سهام چین یک شبه افزایش یافت.
  • معاون بانک ژاپن برخی از راهنمایی‌ها را به بازار ارائه کرد.
  • بانک مرکزی هند نرخ بهره خود را در 6.25 درصد نگه داشت.

اخبار بازار

  • در آخرین روز معاملات بورس قبل از سال نوی قمری با وجود داده‌های ضعیف کلان اقتصادی که نسبت به انتظارات بازار پایین‌تر بود، ارزش سهام چین افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) با نرخ ۰.۸ درصد نسبت به ماه گذشته به میزان چشمگیری پایین‌تر از اتفاق نظر بازار با ۰.۵ درصد ثبت شد و بسیار ضعیف‌تر از برآورد قبلی ۰.۳ درصد بود، در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) به طور کلی با ۲.۵- درصد نسبت به ماه گذشته ثبت شد. انتشار این آخرین داده‌ها به فراخوان‌ها برای ارائه بسته‌های تشویقی اقتصادی افزوده است که بازار در این هفته آنها را در نظر داشت، تا به بازگشت روند نزولی بازار سهام و تقویت اقتصاد کمک کند، اگرچه حالا به نظر می‌رسد که این بسته تشویقی قبل از تعطیلات یک هفته‌ای رخ نخواهد داد (تیم تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • آقای اوچیدا (Uchida)، معاون بانک ژاپن (BoJ)، اعلام کرد که او انتظار ندارد بانک مرکزی پس از پایان دادن به نرخ‌های منفی، نرخ‌ها را به طور مداوم و سریع افزایش دهد. بانک ژاپن (BoJ) برنامه‌ریزی کرده است تا در ماه‌های آینده سیاست معروف نرخ بهره منفی خود را پایان دهد، چون تورم در ژاپن شروع به افزایش می‌کند، با این حال این بیانیه راهنمایی محتاطانه‌ای را به فعالان بازارها درباره پیش‌بینی نرخ‌ها پس از آن نقطه ارائه داد. تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی کرده است که ژاپن در ماه آوریل از سیاست نرخ بهره منفی واقعی (NIRP) خارج شود؛ با این حال، بانک ژاپن (BoJ) یک بار دیگر در سه ماهه سوم این سال، نرخ‌های خود را ۲۵ واحد افزایش خواهد داد. پس از صدور این بیانیه، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) 0.49 درصد افزایش یافت، در حالی که بازده اوراق قرضه دو ساله ژاپن (JGB) اندکی کاهش یافت (تیم تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • کمیته سیاست پولی بانک مرکزی هند (MPC) با رأی ۵ به ۱ تصمیم گرفت نرخ بازپرداخت را در ۶.۵۰ درصد نگه دارد. با وجودی که تغییرات در نرخ سیاست مورد انتظار نبود، اما انتظار می‌رفت همانند پنج جلسه گذشته، رأی به صورت اتفاقی باشد. با این حال، پروفسور جیانت ورما (Jayanth Varma)، تنها منتقد، اکنون یک سال است علیه این موضع ابراز تردید کرده است؛ بنابراین، این که او به کاهش ۲۵ واحدی رأی داده، کاملا غیرمنتظره نبود. رئیس بانک در بیانیه خود، تأکید کرد که عدم قطعیت در قیمت‌های مواد غذایی و خطرات جدید ناشی از اختلالات عرضه در دریای سرخ روی کالاهای کلیدی، به ویژه نفت خام، دلایل اصلی برای نگه داشتن نرخ سیاست در سطوح فعلی بوده است. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد بانک مرکزی هند (RBI) در ماه ژوئن شروع به کاهش نرخ‌های خود کند، اگرچه خطر تأخیر وجود دارد (تیم تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 8 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.