درخواست صندوق بین‌المللی پول از بانک مرکزی ژاپن

درخواست صندوق بین‌المللی پول از بانک مرکزی ژاپن
آنچه در این مقاله میخوانید

صندوق بین‌المللی پول در روز جمعه 9 فوریه اعلام کرد که بانک ژاپن باید اکنون به کنترل منحنی بازده و خرید دارایی‌های گسترده پایان دهد، سپس به تدریج نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت را افزایش دهد، زیرا بازارها شرط‌بندی‌ها را برای چرخش کوتاه‌مدت در مرکز افزایش می‌دهند.

صندوق بین‌المللی پول گفت: با ادامه بهبود اقتصاد ژاپن، تقاضای داخلی جایگزین افزایش هزینه‌ها به عنوان محرک اصلی تورم با بسته شدن شکاف تولید و تشدید کمبود نیروی کار شده است.

صندوق بین‌المللی پول گفت، اندازه‌گیری‌های تغییرات اساسی قیمت نشان می‌دهد که تورم کنونی، که بالاتر از هدف ۲ درصدی BOJ است، برای اولین بار در سه دهه گذشته بر اساس محصولات و خدمات گسترده است.

صندوق بین‌المللی پول گفت: با توجه به سابقه کاهش تورم ژاپن و سیگنال‌های متفاوت از داده‌های اخیر، BOJ به اندازه کافی محتاط عمل کرده است. به گفته صندوق بین‌المللی پول، ریسک‌های صعودی برای تورم در سال گذشته تحقق یافته است.

بسته شدن شکاف تولید و افزایش دستمزدها، تورم اصلی را که هزینه‌های غذای تازه و انرژی را حذف می‌کند، تا نیمه دوم سال 2025 بالاتر از هدف 2 درصدی BOJ نگه می‌دارد.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای پس از مشاوره سالانه سیاست‌گذاری با ژاپن گفت: در کوتاه‌مدت، تمرکز باید به سفت‌تر کردن سیاست‌های مالی و کاهش سیاست‌های پولی غیرمتعارف و در عین حال حفظ ثبات مالی معطوف شود.

دیدگاه خود را درباره درخواست صندوق بین‌المللی پول از بانک مرکزی ژاپن بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.