اوضاع نفت در پی رد پیشنهاد آتش‌بس توسط اسرائیل

اوضاع نفت در پی رد پیشنهاد آتش‌بس توسط اسرائیل
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت نفت در روز جمعه تغییر چندانی نداشت و در مسیر افزایش هفتگی باقی ماند و تنش‌ها در خاورمیانه پس از رد پیشنهاد آتش بس از سوی اسرائیل از سوی حماس ادامه یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 728 به وقت گرینویچ با 6 سنت یا 0.1 درصد کاهش به 81.57 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 2 سنت افزایش به 76.24 دلار در هر بشکه رسید.

هر دو معیار در جلسه قبل حدود 3 درصد افزایش یافت زیرا نیروهای اسرائیلی روز پنجشنبه شهر مرزی رفح در جنوب را بمباران کردند، پس از آن که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، پیشنهاد پایان جنگ در فلسطین را رد کرد.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالای ING، گفت: این حرکت دیروز از نظر نه چندان زیاد، حداقل از نظر اصول بنیادی، کمی بیش از حد به نظر می‌رسید.

من همچنان انتظار دارم که معاملات محدودی که اخیراً به آن عادت کرده‌ایم، با توجه به تعادل راحت نفت ادامه یابد.

مقامات آمریکایی شدیدترین انتقادات خود را تا کنون از تلفات غیرنظامیان اسرائیل در غزه وارد کرده اند، زیرا این رژیم تمرکز حملات خود را به رفح معطوف کرده است.

هیئتی از حماس روز پنجشنبه برای مذاکره با میانجیگران مصر و قطر وارد قاهره شد در حالی که درگیری باعث افزایش قیمت‌ها شده است، هیچ تاثیری بر تولید نفت نداشته است.

تولید نفت کشورهای غیراوپک از نروژ در حال افزایش است در حالی که روسیه در ماه فوریه بیش از آنچه که طبق توافق اوپک پلاس برنامه‌ریزی کرده بود، به دنبال ترکیبی از حملات پهپادی و نقص فنی در پالایشگاه های خود، نفت خام صادر می‌کند.

مقامات منطقه ای در بیانیه ای اعلام کردند روز جمعه آتش سوزی در پالایشگاه نفت ایلسکی در منطقه کراسنودار جنوبی روسیه رخ داد که ظرف یک ساعت مهار شد.

در همین حال، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه سه نهاد دیگر مستقر در امارات متحده عربی و یک نفتکش ثبت شده توسط لیبریا را به دلیل نقض سقف تعیین شده بر قیمت نفت روسیه توسط ائتلاف کشورهای غربی تحریم کرد.

تونی سایکامور، تحلیلگر IG گفت که خطرات تورم در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، بر قیمت جهانی نفت نیز تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: من فکر می‌کنم کاهش قیمت نفت خام در آسیا عمدتاً به دلیل ضعف اولیه در بازارهای سهام چین و پیامدهای رقم تکان دهنده CPI دیروز در چین است که باعث تضعیف بیشتر اعتماد در آستانه جشن‌های سال نو شده است.

دیدگاه خود را درباره اوضاع نفت در پی رد پیشنهاد آتش‌بس توسط اسرائیل بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.