گزارش روزانه بازار فارکس، 9 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-9-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • قبل از تجدید نظر سالانه امروز در شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI ارزش قراردادهای آتی سهام ایالات متحده بدون تغییر بود.
  • Banxico نرخ سیاست خود را حفظ کرد.
  • CNB نرخ‌های خود را به میزان چشمگیر 50 واحد کاهش داد.

اخبار بازار

  • قبل از تجدید نظر سالانه امروز در شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، ارزش قراردادهای آتی سهام ایالات متحده بدون تغییر بود. لازم است که توجه داشته باشیم که یک سال پیش، تغییرات در این پیش‌بینی‌ها به اندازه‌ای بود که شک‌های زیادی را در مورد پیشرفت تورم ایجاد کرد و تغییرات قابل توجهی در نرخ‌های آمریکا و دلار آمریکا به وجود آورد. این اصلاحات در حال حاضر به طور خاص مهم هستند چون اعضای فدرال رزرو به دنبال شواهد و سرنخ‌هایی در مورد کاهش تورم هستند و در چند هفته اخیر، موضع تندتری را برای افزایش نرخ بهره اتخاذ کرده‌اند و انتظارات بازار برای کاهش نرخ‌های بهره را به تأخیر انداخته‌اند (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • همان طور که به طور گسترده انتظار می‌رفت، بانکسیکو (Banxico)، بانک مرکزی مکزیک، نرخ سیاست خود را بدون تغییر در ۱۱.۲۵ درصد نگه داشت. با این حال، در بیانیه پس از جلسه، هیئت مدیره دستورالعمل‌های آتی خود را تغییر داد و نظراتی کمی ملایم‌تر ارائه داد. از نظر تیم تحقیقات بارکلیز، این یک نشانه واضح است که اگر تورم و سایر متغیرهای مرتبط، همان طور که بانک مرکزی پیش‌بینی کرده است، رفتار کنند، بانکسیکو نرخ‌ها را کاهش خواهد داد. در نتیجه، ما همچنان باور داریم که بانکسیکو در جلسه بعدی خود در ۲۱ مارس (۱ فروردین ۱۴۰۳) نرخ‌ها را ۲۵ واحد کاهش خواهد داد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • روز گذشته، با اعلام تصمیمات نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی لهستان و چک، روز پرمشغله‌ای در فضای CE3 بود. بانک مرکزی چک به طور غیرمنتظره‌ای با کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره، بیش از انتظارات بازار که تنها ۲۵ واحد کاهش را پیش‌بینی می‌کرد، عمل کرد. انتظار می‌رود این تصمیم از قسمت جلویی منحنی حمایت کند، با این حال تیم تحقیقات بارکلیز همچنان انتظار دارد نرخ نهایی به ۳ درصد برسد و انتظار می‌رود که ارزش جفت ارز یورو/ کرون چک (EUR/CZK) به تدریج به ۲۵.۵۰ افزایش یابد. بانک مرکزی لهستان نرخ پایه خود را مطابق با اتفاق نظر نگه داشت. با این حال، در کنفرانس مطبوعاتی، گلاپینسکی (Glapinski)، رئیس بانک، موضع سختی برای افزایش نرخ بهره اتخاذ کرد و اعلام کرد که احتمال کاهش نرخ‌ها توسط بانک مرکزی لهستان (NBP)  در این سال وجود ندارد. رئیس بانک بر تردیدهای مربوط به چشم‌انداز مربوط ب هشاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) تأکید کرد که نشان می‌دهد در پایان سال ۲۰۲۴، این نرخ می‌تواند بین ۳ تا ۸ درصد متغیر باشد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 9 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.