توافق اتحادیه اروپا در مورد اصلاحات در قوانین بودجه

توافق اتحادیه اروپا در مورد اصلاحات در قوانین بودجه
آنچه در این مقاله میخوانید

پارلمان اروپا و کشورهای عضو اوایل روز شنبه 10 فوریه در مورد اصلاحات در قوانین بودجه اتحادیه اروپا با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و در عین حال تحت کنترل نگه داشتن هزینه‌ها به توافق رسیدند.

این متن قوانین فعلی، معروف به پیمان ثبات و رشد را که در اواخر دهه 1990 ایجاد شد، مدرن می‌کند که بدهی کشورها را به 60 درصد تولید ناخالص داخلی و کسری عمومی را به سه درصد محدود می‌کند.

اتحادیه اروپا دو سال تلاش زیادی برای توسعه اصلاحات انجام داد که توسط کشورهای عضو مقتصدتر مانند آلمان و سایر کشورها مانند فرانسه و ایتالیا که به دنبال انعطاف‌پذیری بیشتری هستند، حمایت می‌شوند.

پس از کشمکش‌های فراوان بین برلین و پاریس، 27 کشور عضو در ماه دسامبر به توافقی دست یافتند و سپس مذاکرات را با مذاکره‌کنندگان پارلمان اروپا آغاز کردند. این متن به دلیل پیچیدگی زیادش مورد انتقاد قرار گرفت و توسط مقامات چپ به عنوان ابزاری برای تحمیل ریاضت به اروپا مورد تمسخر قرار گرفت.

این اصلاحات پس از توافق بین قانونگذاران و ایالت‌ها به طور رسمی تصویب خواهد شد.

این توافق به کشورهای عضو اجازه می‌دهد تا قوانین جدید را در بودجه سال 2025 خود اعمال کنند.

ریاست جمهوری بلژیک گفت: قوانین جدید به دستیابی به اقتصاد عمومی متعادل و پایدار، اصلاحات ساختاری، تشویق سرمایه‌گذاری، رشد و ایجاد شغل در اتحادیه اروپا کمک می‌کند. چارچوب بودجه قبلی بیش از حد شدید در نظر گرفته شد و هرگز واقعاً رعایت نشد.

با این حال، این قوانین از زمان همه‌گیری ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده بود تا به کشورهای عضو اجازه دهد تا در دوره‌ای از تحولات بزرگ اقتصادی، فضای بیشتری برای هزینه‌های بیشتری داشته باشند.

در طول مناظرات اولیه بین کشورها، نبرد شدید بر سر این بود که این محدودیت‌های قدیمی تا چه حد باید کاهش یابد تا فضای بیشتری برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

با ادامه جنگ در اروپا و ایجاد فشارهای انتقال سبز توسط اتحادیه اروپا، کشورهایی به رهبری فرانسه برای دادن فضای بیشتری برای تامین مالی این مناطق کلیدی، از جمله، برای مثال، تامین تسلیحات حیاتی به اوکراین، استدلال کردند.

در حالی که محدودیت‌های قبلی در مورد بدهی و کسری بودجه را تأیید می‌کند، موافقت‌نامه جدید انعطاف‌پذیری بیشتری را در صورت کسری بیش از حد مجاز می‌کند.

دیدگاه خود را درباره توافق اتحادیه اروپا در مورد اصلاحات در قوانین بودجه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.