گزارش روزانه بازار فارکس، 12 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-12-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • شاخص S&P 500 در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید. ارزش دلار امروز صبح سقوط کرد.
  • ترامپ می‌گوید که متجاوزان می‌توانند هر کاری که می‌خواهند با متحدان ناتو که به اهداف هزینه‌های دفاعی نمی‌رسند، انجام دهند.
  • داده‌های کلیدی مربوط به رشد و تورم هفته آینده منتشر خواهند شد؛ شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده و انگلیس به ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه منتشر خواهد شد.

اخبار بازار

  • از آن جا که بیشتر بازارهای آسیایی به دلیل تعطیلات سال نوی چینی بسته بودند، پس از آن که دلار در ساعات آسیا در حجم‌های کمی معامله شد، امروز صبح در مقابل اکثر همتایان G10 خود با نرخی کمی پایین‌تر معامله می‌شود. به دلیل روند صعودی ارزش سهام شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری و به وجود آمدن امیدهایی در مورد کاهش نرخ بهره نهایی توسط فدرال رزرو، سهام آمریکا روز جمعه افزایش یافت، و شاخص S&P 500 به بالاترین سطح تاریخی خود با رقم 5030.06 رسید. ارزش سهام اروپایی نیز روز جمعه افزایش یافت در حالی که سهام آسیایی روندی متفاوت نسبت به یکدیگر را طی کردند (بلومبرگ).
  • در طول آخر هفته، نگرانی‌های سیاسی در آمریکا به دلیل اظهارات ترامپ افزایش یافت، که گفته بود مهاجمین می‌توانند هر کاری که می‌خواهند با متحدان ناتو که به اهداف هزینه‌های دفاعی خود نرسیده‌اند، انجام دهند. این اظهارات در جریان یک رقابت تبلیغاتی روز شنبه پیش از انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی در این ماه انجام شد. ناتو و کاخ سفید این اظهارات را رد کرده‌اند، و کاخ سفید این اظهارات را ‘وحشتناک و غیرمنطقی’ خوانده است (بلومبرگ).
  • این هفته داده‌های کلیدی مربوط به رشد و تورم منتشر می‌شوند. در آمریکا، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارد شاخص خرده‌فروشی سیگنال قوی دیگری برای گسترش قابل توجه مصرف و تولید، که داده‌های مربوط به هر دو آنها در روز پنجشنبه منتشر می‌شوند، ارسال نماید. در همین حال، آنها پیش‌بینی می‌کنند که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) مربوط به کالاهای غیرخوراکی در ماه ژانویه، که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، بالا باقی بماند و همچنین تمرکز خود را بر روی داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) روز جمعه برای ارزیابی تبعات تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) در ماه ژانویه (شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو) قرار دهند. در اروپا، دومین برآورد از تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم سال در روز چهارشنبه منتشر می‌شود که انتظار می‌رود بدون تغییر باشد. در انگلیس، انتظار می‌رود رشد دستمزد در روز سه‌شنبه معتدل و نرخ بیکاری بدون تغییر باقی بماند و تورم مربوط به کالاهای غیرخوراکی در روز چهارشنبه کاهش یابد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 12 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.