تیم دیو رمزی اصرار دارد که کریپتو گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست – او می‌گوید: «به دلایل زیادی خطرناک است»

تیم-دیو-رمزی-اصرار-دارد-که-کریپتو-گزینه-خوبی-برای-سرمایه‌گذاری-نیست
آنچه در این مقاله میخوانید

دیو رمزی (Dave Ramsey)، کارشناس مالی شخصی و نویسنده پرفروش، و شرکت او، رمزی سولوشنز (Ramsey Solutions)، اظهار داشته‌اند که رمز ارز گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست. تیم رمزی سولوشنز توصیه کرده‌اند: “ما نمی‌گوییم که رمز ارز نابود خواهد شد. و نمی‌گوییم که افتضاح است… اما با اوضاعی که امروزه رایج است، فقط بگویید نه”.

رمزی سولوشنز توصیه می‌کند ‘فقط به رمز ارز بگویید نه’

رمزی سولوشنز (Ramsey)، شرکتی که توسط دیو رمزی، کارشناس مالی شخصی، به منظور ارائه مشاوره و آموزش مالی تاسیس شده، اوایل این ماه مقاله‌ای با عنوان “آیا رمز ارز گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟” منتشر کرد. دیو رمزی نویسنده‌ای است که کتاب او 8 بار به عنوان پرفروش‌ترین کتاب ملی شناخته شده و مجری برنامه رمزی شو (The Ramsey Show) است. این مقاله به “رمزی” نسبت داده شده است، که ممکن است به یکی از اعضای تیم نویسندگان و کارشناسان مالی رمزی سولوشنز اشاره داشته باشد.

رمزی در ابتدا گفت که “رمز ارز به دلیل خطراتی مانند نوسان، نرخ بازگشت آزمایش نشده و کلاهبرداری، گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست”. او در ادامه گفت:

“راه ساخت ثروت کُند و پایدار است، و هنوز هم ناشناخته‌های زیادی در مورد رمز ارز وجود دارد. آیا ممکن است رمز ارز در آینده به روش معتبرتری برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود؟ شاید. اما با اوضاعی که امروزه رایج است، فقط بگویید نه.”

در این مقاله، خاطرنشان شده است: “ترفندهای پولدار شدن سریع فقط همین هستند — ترفند‌ها. خطر نکنید و تمام امیدها، رویاها و پول‌های خود را به آنها نسپارید.”

رمزی توضیح داد: “ساده و واضح است — سرمایه‌گذاری در رمز ارز روش خوبی برای ساختن ثروت برای آینده شما نیست. حالا، ما نمی‌گوییم که رمز ارز نابود خواهد شد. و نمی‌گوییم که افتضاح است. اما ما می‌گوییم که رمز ارز سابقه ثابت شده‌ای برای ساختن ثروت ندارد”.

این نویسنده توضیح داد: “رمز ارز از طریق وب بین افراد بدون واسطه‌ای مانند بانک یا دولت مبادله می‌شود. این روند مانند وحشی‌ترین قسمت دنیای دیجیتال است — اما هیچ کلانتری برای حفظ قانون وجود ندارد. به دلیل این که رمز ارز قوانین بسیار کمی دارد، هیچ الگویی برای افزایش و کاهش ارزش آن وجود ندارد. شما نمی‌توانید تغییرات را حدس بزنید یا بازدهی‌ها را مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک رشد سهام محاسبه کنید. اطلاعات کافی یا اعتبار کافی برای ایجاد یک برنامه سرمایه‌گذاری بلند مدت بر اساس رمز ارز وجود ندارد. با آینده مالی خود قمار نکنید.”

رمزی همچنین توضیح داد که هکرها در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، ۴۰۰ میلیون دلار رمز ارز را سرقت کردند و تاکید کرد: “به نظر می‌رسد رمز ارز فقط شخصیت‌های مشکوک را جذب می‌کند.” در حالی که رمزی خاطرنشان کرد که همه کاربران رمز ارز “از دولت فراری و در بازار سیاه معاملات مشکوک انجام نمی‌دهند”، گفت: “اگر کسی بخواهد جرمی انجام دهد و بدون ردیابی زیر رادار پرواز کند، رمز ارز نام او را صدا می‌زند.”

علاوه بر این، این نویسنده مشهور خاطرنشان کرد که دولت آمریکا در حال بررسی ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. او هشدار داد: “اگر CBDC آمریکا به واقعیت تبدیل شود، نمی‌توان گفت که چگونه بر ارزش رمز ارزها تاثیر خواهد گذاشت” و در پایان گفت:

“رمز ارز به دلایل زیادی پرخطر است. اما دلیل مهم این که سرمایه‌گذاری ایمنی نیست، به خاطر این است که می‌تواند در چشم به هم زدنی دچار نوسانات شدید قیمتی شود. در دنیای سرمایه‌گذاری، به این حالت نوسان گفته می‌شود. و نوسان برای یک سبد سرمایه‌گذاری خوب نیست.”

دیو رمزی برای مدت زمان طولانی نسبت به رمز ارزها و بیت کوین، ابراز تردید کرده است. او چندین بار در برنامه رمزی شو (Ramsey Show) خود گفته است که آنها گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری‌ نیستند. در دسامبر سال ۲۰۲۰، این کارشناس خودخوانده امور مالی شخصی ابراز داشت که شک دارد بیت کوین بتواند نقد شود و به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که فوراً آن را بفروشند. پس از ورشکستگی صرافی رمز ارز FTX، او هشدارهای خود را در مورد رمز ارز تکرار کرد. با این حال، او در سال ۲۰۲۲ اظهار داشت که رمز ارز جذاب است، اینجا می‌ماند و می‌تواند بخشی از یک سبد سرمایه باشد.

نظر شما در مورد توصیه‌های دیو رمزی و رمزی سولوشنز در مورد رمز ارز چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تیم دیو رمزی اصرار دارد که کریپتو گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست – او می‌گوید: «به دلایل زیادی خطرناک است» بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.