گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 فوریه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-14-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

با انتشار گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که نشان دهنده کاهش کمتر از حد انتظار تورم بود، بازارهای سهام ایالات متحده امروز با کاهش ارزش مواجه شدند. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه ژانویه به 3.1 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت، و از 3.4 درصد نسبت به سال گذشته در ماه قبل به 3.1 درصد نسبت به سال گذشته رسید، در حالی که تورم مربوط به کالاهای غیر خوراکی به طور ثابت در 3.9 درصد نسبت به سال گذشته باقی ماند.

با وجود کاهش قیمت‌های کالاهای غیر خوراکی، افزایش قیمت‌های بخش خدمات باعث شد که برآورد کلی ثابت بماند. تورم همچنان به آرامی کاهش می‌یابد، که این موضوع از رویکرد فدرال رزرو پشتیبانی می‌کند و باعث شد که فعالان بازارها به این نتیجه برسند که بانک مرکزی احتمالا پیش از موقع، اقدام به تسهیل پولی نخواهد کرد. در نتیجه، فعالان بازار زمان‌بندی مورد انتظار برای کاهش نرخ بهره را به تعویق انداخته‌اند، با این انتظار که تنها یک کاهش تا ماه ژوئن اتفاق بیفتد.

ما باور داریم که تورم پایدار خواهد ماند و بازگرداندن آن به سطح هدف 2 درصدی ممکن است تا آخرین ماه‌های سال 2024 محقق نشود.

پس از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، شاخص دلار به 104.73 افزایش یافت، و بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده نیز افزایش یافت و به نزدیکی 4.8 درصد رسید.

در انگلیس، نرخ بیکاری سازمان بین‌المللی کار برای ماه دسامبر کاهش جزئی از 3.9 درصد نسبت به سال گذشته در ماه قبل به 3.8 درصد نسبت به سال گذشته را نشان داد، که حاکی از کاهش اندکی در درصد افرادی است که به طور فعال به دنبال اشتغال هستند.

فلزات پایه

با وجود تقویت دلار آمریکا به دلیل شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بالاتر از حد انتظار، ارزش فلزات پایه از صبح امروز تغییر چندانی نکرده است. این روند نشان می‌دهد که بازار فلزات در حال حاضر از استراتژی بازگشت به میانگین پیروی می‌کند و ممکن است در آینده نزدیک، شاهد سودهای بیشتری باشیم.

با این حال، فلزات حساس به اقتصاد کلان مانند آلومینیوم و مس به دلیل افزایش ارزش‌ دلار تحت فشار نزولی قرار گرفته‌اند و به ترتیب با قیمت 2,225.50 دلار در هر تن و 8,260 دلار در هر تن بسته شده‌اند.

بهای نیکل پس از بازگشت از قیمت‌های پایین‌تر از سطح محکم 15,850 دلار در هر تن، به بالاتر از 16,000 دلار در هر تن بازگشته است.

در همین حال، قیمت سرب همچنان در حال کاهش به قیمت 2,005 دلار در هر تن است، در حالی که روی همچنان بالاتر از سطح 2,300 دلار در هر تن با قیمت 2,314.50 دلار در هر تن حمایت می‌شود.

نفت و فلزات گرانبها

افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا باعث شد که ارزش دارایی‌های بدون بازده امروز به شدت کاهش یابد. قیمت طلا که در ابتدای روز به 2,030 دلار در هر اونس رسیده بود، پس از اعلام شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، به 1,992 دلار در هر اونس کاهش یافت، در حالی که بهای نقره به 22.1 دلار در هر اونس سقوط کرد.

قیمت نفت نسبتاً ثابت ماند و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) تا حدی افزایش یافت و به ترتیب، به 77.2 و 82.2 دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 14 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.