اندرو بیلی: داده‌های تورم انگلستان تاثیری در سیاست بانک مرکزی ندارند

اندرو بیلی: داده‌های تورم انگلستان تاثیری در سیاست بانک مرکزی ندارند
آنچه در این مقاله میخوانید

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در واکنش به اطلاعات شگفت‌انگیز تورم در ژانویه هشدار داد که این اعداد چشم‌انداز ارائه شده در آخرین جلسه سیاست بانک را تغییر نمی‌دهند.

بیلی دستورالعمل اخیر بانک را مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره برای مدتی در سطوح فعلی باقی می‌ماند، حفظ کرد، و هشدار داد که تورم خدمات که از 6.4٪ به 6.5٪ افزایش یافته است با هدف 2.0٪ بانک سازگار نیست.

بیلی همچنین گفت که بانک می‌خواهد شواهد بیشتری مبنی بر کاهش رشد پرداخت‌ها ببیند. میانگین درآمد بریتانیا با احتساب پاداش‌ها از 6.7 درصد سال به سال در سه ماه منتهی به دسامبر به 5.8 درصد کاهش یافته است.

مؤسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (NIESR) در تحلیلی پس از انتشار اعلام کرد: فشارهای تورمی اساسی همچنان بالاست و بسیار بالاتر از هدف 2 درصد است.

غافلگیری نزولی امروز ممکن است نشان‌دهنده این باشد که تورم حتی سریعتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم کاهش می‌یابد. پائولا بجارانو کاربو، اقتصاددان در NIESR می‌گوید: با این حال، با توجه به اینکه رقم تورم اصلی امروز بدون تغییر در 5.1 درصد باقی مانده و تورم خدمات از 6.4 درصد در دسامبر به 6.5 درصد رسیده است، این موضوع مشخص نیست.

دیدگاه خود را درباره اندرو بیلی: داده‌های تورم انگلستان تاثیری در سیاست بانک مرکزی ندارند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.