رشد اقتصادی کریپتو در روز ولنتاین به 1.9 تریلیون دلار رسید: DYM، STX، و SEI بیشترین افزایش را داشتند!

رشد-اقتصادی-کریپتو-در-روز-ولنتاین-به-1.9-تریلیون-دلار-رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

در زمان نگارش این متن، ارزش اقتصاد رمز ارز به ۱.۹۳ تریلیون دلار رسیده است که تنها بیت کوین به تنهایی ۱ تریلیون دلار از این مجموع را به خود اختصاص می‌دهد. ارزش بیت کوین و اتریوم به ترتیب افزایش‌هایی به میزان ۴.۲ درصد و ۵.۳ درصد را تجربه کرده‌اند. در همین حال، برخی از دارایی‌های رمز ارز شاهد افزایش‌های قابل توجه‌تری در برابر دلار آمریکا بوده‌اند. به این ترتیب، DYM با افزایش ۱۶.۸ درصدی، STX با جهش ۱۶.۱ درصدی، و SEI با افزایش ۱۵.۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته روبرو شده‌اند.

بیت کوین، اتریوم و چندین آلتکوین دیگر شاهد افزایش‌ ارزش چشمگیری بودند

در ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ (۱۴ فوریه ۲۰۲۴)، که به عنوان روز ولنتاین نیز جشن گرفته می‌شود، اقتصاد رمز ارز با ارزش کلی ۱.۹۳ تریلیون دلار، شاهد افزایش ۳.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل بود. ارزش بیت کوین در روز چهارشنبه، قبل از اینکه دوباره کاهش یابد، و به کمی پایین‌تر از آستانه ۵۲ هزار دلار برسد، به بالاترین سطح ۵۲,۰۹۳ دلار رسید. در ساعت ۷:۲۱ بعدازظهر به وقت شرقی در شب چهارشنبه، قیمت بیت کوین دوباره به بالای محدوده ۵۲,۰۰۰ دلار رسیده است.

با این حال، قیمت این ارز دیجیتال پیشرو امروز ۴.۲ درصد افزایش یافته و اکنون ۵۲.۵ درصد از ارزش کل بازار رمز ارز را در اختیار دارد. قیمت اتریوم (ETH) به ازای هر واحد به ۲,۷۸۰ دلار رسیده، که نشان‌دهنده افزایش ۵.۳ درصدی است، با این حال سهم بازار آن ۱۷.۲ درصد از اقتصاد رمز ارز را شامل می‌شود.

در میان برترین‌های روز، دیمنشن (DYM)، با ثبت افزایش ۱۶.۱ درصدی در مقابل دلار، پیشرو بود. با اضافه شدن DYM، پنج رمز ارز تجربه رشد دو رقمی را در روز چهارشنبه داشتند.

dymusdt-2024-02-14-01
نمودار روزانه جفت ارز دیمنشن/ دلار آمریکا (DYM/USDT) در 14 فوریه 2024

استکس (STX) با ۱۶.۱ درصد جهش، سی (SEI) با ۱۵.۵ درصد افزایش، و مانتا نتورک (MANTA) با ۱۱.۵ درصد افزایش یافت. در همین بازه زمانی ۲۴ ساعته، ایمیوتبل ایکس (IMX) نیز از افزایش ۱۱.۳ درصدی قیمت خود بهره برد.

stxusdt-2024-02-14-02
نمودار روزانه جفت ارز استکس/ دلار آمریکا (STX/USDT) در 14 فوریه 2024

در کل، ارزش ۲۸ ارز دیجیتال مختلف در جلسات معاملاتی چهارشنبه بیش از ۵ درصد در برابر دلار افزایش یافتند. ارزهای دیجیتال دیگری که به خاطر عملکردشان برجسته بودند، شامل VET، BONK، JUP، FLOW، BGB، MNT، و TAO می‌شوند.

بالاترین حجم معاملات روز به سولانا (SOL)، بایننس کوین (BNB)، و اکس‌آرپی (XRP) رسید. در روز چهارشنبه، فقط ارزش چهار ارز دیجیتال کاهش یافتند، که در میان آنها،  استار (ASTR) در صدر فهرست کاهش‌ها قرار داشت.

ASTR با کاهش ۳.۱ درصدی، کاسموس (ATOM) با ۱.۳ درصد کاهش، و سهام فرکس (FXS) با کاهش اندک ۰.۳۱ درصدی در برابر دلار روبرو شدند. در طول روز، بازار رمز ارزها حجم معاملات جهانی ۸۳.۱۴ میلیارد دلار را ثبت کرد.

به جز بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، تعداد قابل توجهی از پوزیشن‌های فروش در ارزهای دیجیتال مختلف نیز مشاهده شد، از جمله حذف ۷.۱۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های فروش SOL. علاوه بر این، پوزیشن‌های فروش قابل توجهی در DYM، PYTH، AVAX، BCH، و IMX نیز از بین رفتند.

نظر شما در مورد برندگان و بازندگان رمز ارز در روز ولنتاین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رشد اقتصادی کریپتو در روز ولنتاین به 1.9 تریلیون دلار رسید: DYM، STX، و SEI بیشترین افزایش را داشتند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.