ذخایر ETF بیت کوین بلک راک نزدیک به 110 هزار بیت کوین است!

blackrock-ibit-btc-holdings
آنچه در این مقاله میخوانید

بلک‌راک (Blackrock) تقریباً 110,000 بیت‌کوین برای صندوق قابل معامله (ETF) اسپات بیت‌کوین خود، ایشرز بیت‌کوین تراست (IBIT)، از زمان راه‌اندازی آن حدود یک ماه پیش، جمع‌آوری کرده است. صندوق ETF بیت‌کوین بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان دارای جریان خالص ورودی کلی نزدیک به 5 میلیارد دلار است، که در بین تمام صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین، پیشتاز است. لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک‌راک، اعلام کرده است که او اکنون از حامیان جدی سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین است.


IBIT بلک‌راک اکنون نزدیک به 110,000 بیت‌کوین دارد

بلک‌راک، بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان، فاش کرد که در 14 فوریه (25 بهمن)، صندوق ETF اسپات بیت‌کوین خود، ایشرز بیت‌کوین تراست (IBIT)، 109,609 بیت‌کوین و 109,955 دلار نقد داشته است، که برابر با حدود 5,453,917,345 دلار در دارایی‌های خالص می‌شود.

ibit-feb-14
دارایی بیت کوین ایشرز بیت‌کوین تراست Blackrock در 14 فوریه

با IBIT که با 224.3 میلیون دلار جریان خالص ورودی، در صدر بود، صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین در 14 فوریه، 339.8 میلیون دلار جذب کردند. بر اساس داده‌های تهیه شده توسط بیتمکس ریسرچ (Bitmex Research)، 10 صندوق ETF اسپات بیت‌کوین آمریکا – از جمله IBIT بلک‌راک و بیت‌کوین تراست گری‌اسکیل (GBTC) – از زمان راه‌اندازی، جمعاً بیش از 4.1 میلیارد دلار جریان ورودی داشته‌اند. GBTC گری‌اسکیل از زمان راه‌اندازی‌اش در 11 ژانویه، شاهد خروج‌های عظیمی بوده است.

bitmex-etf-flow-chart
داده های ETF بیت کوین در ایالات متحده

ایشرز بیت‌کوین تراست بلک‌راک به سرعت به پنج صندوق ETF برتر از نظر جریان ورودی در سال 2024 رسید، و این موفقیت را تنها در 17 روز پس از راه‌اندازی به دست آورد. لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک‌راک، اخیراً با تأکید بر این که “این دارایی بزرگتر از هر دولتی است”، گفته است که او اکنون از حامیان جدی سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در 10 ژانویه (20 دی)، 11 صندوق ETF  اسپات بیت‌کوین را تایید کرد. در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه، گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC، تکرار کرد که تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین به معنای تایید خود بیت‌کوین نیست. او تأکید کرد که نهاد نظارتی بر اوراق بهادار «در مورد شایستگی آن بی‌طرف» است. با این حال، او با تایید شیوع این فعالیت غیرقانونی، نگرانی‌هایی در مورد استفاده از بیت‌کوین در باج‌افزار مطرح کرد.

در همین حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین را به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین و هاوینگ (halving) پیش روی بیت‌کوین دارند. مایکل سیلور (Michael Saylor)، رئیس اجرایی مایکرواستراتژی (Microstrategy)، این هفته گفت که بیت‌کوین به محبوب‌ترین دارایی برای سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل شده است. این مدیر اظهار داشت: “من فکر می‌کنم این دارایی جایگاه خود را پیدا کرده و حالا مردم شروع به درک این کرده‌اند که تقاضای 10 برابر بیشتری برای بیت‌کوین از طریق این ETF‌ها وجود دارد تا عرضه‌ای که از … ماینرها به دست می‌آید.”

نظر شما درباره تعداد بیت‌کوین‌هایی که بلک‌راک برای ایشرز بیت‌کوین تراست خود از زمان راه‌اندازی صندوق در ژانویه جمع‌آوری کرده است، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ذخایر ETF بیت کوین بلک راک نزدیک به 110 هزار بیت کوین است! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.