گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 فوریه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-16-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از کاهش ارزش دلار، که ناشی از داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی حاصل شد که نشان‌دهنده کاهش بیشتر از حد انتظار هزینه مصرف‌کننده برای این ماه بود، سهام آمریکا در وضعیتی مطلوب شروع به کار کردند. با وجودی که روندهای خرج کردن معمولاً به صورت فصلی متغیر هستند، و در ماه فوریه که اغلب شاهد یک کاهش پس از یک ژانویه قوی است، اما ارقام اخیر مربوط به شاخص خرده‌فروشی سرمایه‌گذاران را وادار به تبدیل کردن دلار بیش از حد خریداری شده از روز دوشنبه کرد.

شاخص دلار به 104.40 کاهش یافت، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به آرامی به 4.23 درصد کاهش یافت. ما انتظار داریم که ارزش دلار در روزهای آینده بیشتر کاهش یابد و در اطراف سطح 104.0 ثابت شود.

در جای دیگر، انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) انگلیس با ارقام سه ماهه چهارم در 0.2- درصد نسبت به سال گذشته در مقایسه با 0.3 درصد ثبت شده در سه ماهه قبل، به یک رکود بیشتر از حد انتظار در فعالیت اقتصادی اشاره کرد. در حالی که اقتصاد وارد یک رکود تکنیکال شده است، تورم به طور پایدار بالا سرمایه‌گذاران را به نگه داشتن انتظارات خود برای عدم کاهش نرخ بهره قبل از نیمه دوم سال 2024 سوق می‌دهد.

فلزات پایه

با قیمت‌هایی که در روزهای اخیر خارج از محدوده معاملاتی قرار گرفته بودند و حالا دیده می‌شود که دوباره با میانگین هماهنگ می‌شوند، فلزات پایه دوباره عملکرد متفاوتی نسبت به هم داشتند.

به طور خاص، بازگشت به میانگین و کاهش ارزش دلار باعث شد قیمت‌های مس دوباره به بالاتر از سطح 8,300 دلار به ازای هر تن صعود کنند؛ ما انتظار داریم که با همسان‌سازی قیمت‌ها، آنها به سمت محدوده 8,380-8,400 دلار به ازای هر تن افزایش یابند.

به همین ترتیب، بهای سرب و روی نیز پس از کاهش قیمت اخیر، اکنون در حال افزایش هستند و از سطوح مقاومت اخیر 2,050 و 2,350 دلار به ازای هر تن فراتر رفته‌اند.

قیمت آلومینیوم در محدوده 2,226 دلار به ازای هر تن باقی ماند و بهای نیکل تا سطح 16,500 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

نفت و فلزات گرانبها

کاهش ارزش دلار به فلزات گرانبها رونق بخشید، و باعث شد قیمت طلا دوباره به بالاتر از 2,000 دلار به ازای هر اونس صعود کند. نقره، که از عملکرد طلا پیروی می‌کرد، با افزایش به نزدیکی 23 دلار به ازای هر اونس رسید.

با وجود پیش‌بینی‌های سازمان بین‌المللی انرژی در مورد مازاد ذخایر در سال 2024، قیمت‌های نفت تأثیری نپذیرفتند. بهای هر دو نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) افزایش یافتند، و به ترتیب به 77.9 و 82.7 دلار به ازای هر بشکه رسیدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.