کاهش شدید مسکن ایالات متحده در ژانویه

کاهش شدید مسکن ایالات متحده در ژانویه
آنچه در این مقاله میخوانید

کاهش شدید در شروع چند خانواری ایالات متحده باعث شد تا کل مسکن در ژانویه کاهش یابد، حتی در شرایطی که تولید تک خانواری نشانه‌هایی از بهبود تدریجی را در اواخر سال جاری نشان داد.

بر اساس گزارشی از وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده و اداره سرشماری ایالات متحده، شروع کلی مسکن در ژانویه 14.8 درصد کاهش یافت و به نرخ سالانه تعدیل فصلی 1.33 میلیون واحد رسید.

قرائت ژانویه 1.33 میلیون شروع، تعداد واحدهای سازنده واحدهای مسکونی است که اگر توسعه این سرعت را برای 12 ماه آینده حفظ کند، شروع می‌شود. در این تعداد کلی، شروع‌های تک خانواده با 4.7 درصد کاهش به یک میلیون نرخ سالانه تعدیل‌شده فصلی رسید. با این حال، شروع فعالیت‌های تک خانواده نسبت به یک سال قبل 22 درصد افزایش یافته است. بخش چندخانواری، که شامل ساختمان‌های آپارتمانی و آپارتمان‌ها می‌شود، با 35.6 درصد کاهش به سرعت سالانه 327000 رسید.

آلیسیا هیوی، رئیس انجمن ملی سازندگان خانه NAHB و سازنده و توسعه‌دهنده خانه‌های سفارشی از بیرمنگام گفت: تعدیل نرخ بهره وام مسکن در سال 2024 در نهایت منجر به سود برای ساخت خانه‌های تک خانواده در سال جاری خواهد شد. با این حال، شرایط سخت‌تر وام‌دهی و هزینه‌های بالاتر برای وام‌های ساخت و ساز و توسعه، برخی از ساخت‌وسازها را در آغاز سال متوقف می‌کند.

رابرت دیتز، اقتصاددان ارشد NAHB گفت: پیش‌بینی می‌شود ساخت و ساز چند خانواده در سال 2024 کاهش زیادی داشته باشد، زیرا تعداد واحدهای در حال ساخت نزدیک به بالاترین سطح از سال 1973 است.

در همین حال، طبق آخرین بررسی‌های ما، تولید تک‌خانواده‌ای که در حال حاضر با نرخ سالانه ۱ میلیون واحد در حال اجراست، تقریباً مطابق با احساسات سازنده است که دقیقاً زیر سطح سربه‌ساخت باقی می‌ماند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که تک‌خانواده‌ها در سال 2024 افزایش متوسطی را به ثبت خواهند رساند، زیرا نرخ وام مسکن بر اساس کاهش نرخ بهره مورد انتظار توسط فدرال رزرو در اواخر سال جاری تعدیل می‌شود.

دیدگاه خود را درباره کاهش شدید مسکن ایالات متحده در ژانویه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.