در بحبوحه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، UBS افزایش چشمگیر قیمت طلا و نقره را پیش‌بینی کرد

US-Federal-Reserve-interest-rates-gold-precious-metals
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که فعالان بازار همچنان به دقت هرگونه اقدامی از سوی بانک فدرال آمریکا را زیر نظر دارند، بسیاری از تحلیلگران اطمینان دارند که در سال 2024 شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت فلزات گرانبها خواهیم بود.

این موضوع شامل موسسه مالی بین‌المللی UBS نیز می‌شود که همچنان نسبت به طلا، نقره و پلاتین بسیار خوش‌بین است.

جونی تووس (Joni Teves)، تحلیلگر فلزات گرانبهای بانک سرمایه‌گذاری، اخیراً پیش‌بینی‌هایی در مورد افزایش چشمگیر قیمت‌ هم برای طلا و هم نقره ارائه داده است، که بیشتر بر این باور استوار است که بانک فدرال آمریکا در آینده شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد.

خانم تووس، که پیش‌بینی کرده قیمت طلا تا پایان سال به حدود 2,200 دلار برای هر اونس خواهد رسید، در مصاحبه اخیر خود گفت: “ما انتظار داریم با تسهیل بانک فدرال، بهای طلا به بالا رانده شود. همچنین، این روند با کاهش ارزش دلار همراه است.”

او افزود: “بنابراین، صرف‌نظر از این که چه زمانی انتظار داریم بانک فدرال نرخ بهره را کاهش دهد یا چقدر قصد کاهش دارد، انتظار فعالان بازار این است که سیاست‌ها تسهیل خواهند شد و این روند برای رشد قیمت طلا مطلوب است.”

“انتظار می‌رود نرخ‌ها پایین‌تر بروند، که این نیز برای [طلا] مطلوب است و پس‌زمینه کلان اقتصادی که شامل بسیاری از عدم قطعیت‌ها است، داشتن سهمی از طلا در سبد سرمایه را به عنوان یک عامل تنوع‌بخش توجیه می‌کند.”

او گفت: “فکر می‌کنم این موضوع قیمت‌های طلا را حفظ کرده است.”

بهترین گزینه برای سرمایه گذاری

خانم تووس معتقد است که طلا احتمالاً در حال حاضر ساده‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است، اما سایر فلزات گرانبها نیز ممکن است از همین روند پیروی کنند.

به گفته خانم تووس، “نقره و پلاتین احتمالاً آنهایی هستند که بیشترین منفعت را از افزایش قیمت طلا می‌برند، به خصوص به این دلیل که آنها در طول سال گذشته، قیمت‌ها را به طور قابل توجهی کمتر دنبال کرده‌اند.”

با انتظارات از بانک فدرال برای انجام اقدامات پولی به دلیل کاهش نگرانی‌های تورمی، اعتقاد قوی وجود دارد که در این سال انتخاباتی آمریکا، این بانک نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

کاهش نرخ بهره معمولاً منجر به ضعیف شدن دلار آمریکا می‌شود، که طلا را برای خریداران بین‌المللی ارزان‌تر می‌کند.

این امر به نوبه خود تقاضا را افزایش می‌دهد و در نتیجه جذابیت طلا به عنوان یک گزینه برای سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

دارایی امن

در جای دیگر، مسائل ژئوپلیتیکی موجود نیز از موقعیت طلا به عنوان دارایی امن پشتیبانی می‌کند.

درگیری‌های اسرائیل و حماس به عنوان عامل مهمی برای ایجاد قیمت بی‌سابقه طلا به میزان 2,100 دلار برای هر اونس در اوایل امسال شناخته شده است.

نظر شما در مورد انتخاب طلا و سایر فلزات گرانبها به عنوان گزینه‌هایی برای سرمایه‌گذاری چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره در بحبوحه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، UBS افزایش چشمگیر قیمت طلا و نقره را پیش‌بینی کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.