کاهش نرخ وام مسکن بانک‌های چین

کاهش نرخ وام مسکن بانک‌های چین
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک‌های چینی نرخ مرجع کلیدی وام‌های مسکن را به میزان بی‌سابقه کاهش دادند، که نشانه‌ای از افزایش حمایت این کشور از بخش املاک در تلاش برای احیای تقاضا است.

طبق بیانیه بانک خلق چین در روز سه‌شنبه، نرخ اولیه وام پنج ساله با 25 واحد کاهش به 3.95 درصد رسید. این اولین کاهش از ژوئن و بزرگترین کاهش از زمان اصلاح نرخ در سال 2019 بود.

کاهش بیش از حد انتظار ممکن است به شهرهای بیشتری در چین اجازه دهد تا حداقل نرخ وام مسکن را برای خریداران مسکن کاهش دهند و در نتیجه با کاهش قیمت‌ها تقاضای ضعیف برای آپارتمان‌ها را تحریک کنند.

بحران املاک در طی دو سال گذشته فشار بزرگی بر دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کرده و مسیر آن را به سمت رشد پایدار تهدید کرده است.

زینگ ژائوپنگ، استراتژیست ارشد چین در شرکت گروه بانکی استرالیا و نیوزلند، گفت: کاهش بر کاهش بار وام مسکن موجود برای خانوارها مؤثر خواهد بود. با این حال، او هشدار داد که کاهش دیر به نظر می‌رسد زیرا مشکلات اقتصادی ایجاد کرده است.

نرخ اصلی وام یک ساله نرخ واقعی وام معیار در 3.45٪ حفظ شد. حدود نیمی از اقتصاددانان مورد نظر بلومبرگ کاهش این نرخ را پیش‌بینی کردند.

بانک مرکزی به طور کلی رویکردی معتدل برای تسهیل پولی اتخاذ کرده است که نشانه‌ای از نیاز این بانک به محافظت از یوان و جلوگیری از انباشت سریع بدهی است.

دیدگاه خود را درباره کاهش نرخ وام مسکن بانک‌های چین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.