داده های جدید Royal Mint نشان می‌دهد که رکود در انگلیس باعث افزایش تقاضای طلا در میان سرمایه‌گذاران شده است

رکود-در-انگلیس-باعث-افزایش-تقاضای-طلا-در-میان-سرمایه‌گذاران-شده-است
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار اخبار ورود اقتصاد انگلیس به رکود در مراحل پایانی سال 2023، رویال مینت (The Royal Mint) ، نهاد مجاز برای ضرب سکه در بریتانیا، روز پنج‌شنبه گذشته شاهد افزایش 22 درصدی در فروش روزانه طلا بود.

در اظهار نظر در مورد این داده‌ها، استوارت اوریلی (Stuart O’Reilly) ، تحلیل‌گر بازار رویال مینت، گفت: “خبر ورود اقتصاد انگلیس به رکود قطعا برخی از سرمایه‌گذاران را وادار کرده است تا استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را دوباره ارزیابی کنند و به دنبال یک پناهگاه امن طلایی برای ثروت خود بگردند.”

او گفت: “ما شاهد افزایش تقاضا برای طلا هستیم چون سرمایه‌گذاران تأثیر رکود را بر نرخ بهره و تورم سنجیده‌اند. ما در نقطه‌ای حساس از نظر سیاست پولی بانک‌های مرکزی قرار داریم. پیش از این که خبر کوچک شدن اقتصاد انگلیس منتشر شود و علی‌رغم برخی از تماس‌ها برای کاهش نرخ بهره به منظور جلوگیری از رکود، بسیاری باور داشتند که احتمالاً شاهد نگه داشتن نرخ بهره در سطح «بالاتر برای مدت طولانی‌تری» خواهیم بود. با این حال، این خبر ممکن است احتمال کاهش نرخ بهره را زودتر از آن چه قبلاً تصور می‌شد، افزایش دهد. این موضوع در تضاد با سیاست پولی ایالات متحده است، جایی که مقامات فدرال رزرو آمریکا قطعاً تمایل به افزایش نرخ بهره دارند. هرگونه اختلاف در سیاست پولی و چشم‌انداز اقتصادی گسترده‌تر بین ایالات متحده و انگلیس می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر نرخ تبادل و تقاضا برای طلا داشته باشد…”

او در ادامه افزود: “نرخ بهره پایین معمولاً به عنوان عامل مثبتی برای طلا در نظر گرفته می‌شود، چون هزینه‌های فرصت نگهداری از این فلز زرد را در مقایسه با دیگر دارایی‌های «امن» کاهش می‌دهد. طلا همچنین معمولاً در دوره‌های رکود و عدم اطمینان اقتصادی عملکرد خوبی دارد – این فلز گرانبها شاهد رشد قیمت قابل توجهی پس از «رکود بزرگ» سال‌های 2008/2009 و رکود اخیرناشی از همه‌گیری بیماری کووید-19 بوده است.”

“سرمایه‌گذاران همچنین خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی به میزان زیاد، افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی و نشانه‌های نوظهوری از آشفتگی در بخش بانکی در ایالات متحده و چین را در نظر می‌گیرند. در این زمینه، طلا پتانسیل بالایی برای افزایش قیمت دارد.”

استوارت اوریلی در خاتمه گفت: “به عنوان خانه‌ای برای سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها، ما در حال مشاهده زمان واقعی هستیم که چگونه طلا و فلزات گرانبها به تدریج به انتخابی برای سرمایه‌گذارانی تبدیل می‌شوند که به دنبال تنوع‌بخشی به سبد سرمایه خود و حفاظت از سرمایه خود در برابر ریسک هستند. هفته گذشته، محصولات سرمایه‌گذاری سکه و شمش طلای سوورن (Sovereign) و بریتانیا (Britannia) ما محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری‌ در بین کسانی بودند که به دنبال افزایش سهم خود از فلزات گرانبها یا شروع سفر سرمایه‌گذاری خود بودند. بسیاری از افراد نمی‌دانند که سکه‌های طلا از رویال مینت به دلیل جایگاه آنها به عنوان پول قانونی بریتانیا، برای ساکنین انگلیس از مالیات بر سود سرمایه معاف هستند. این به این معناست که کسانی که از اخبار این هفته و افزایش اخیر در قیمت‌های طلا سود برده‌اند، مالیاتی بر سود سرمایه‌گذاری پرداخت نخواهند کرد.”

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره داده های جدید Royal Mint نشان می‌دهد که رکود در انگلیس باعث افزایش تقاضای طلا در میان سرمایه‌گذاران شده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.