تقاضا برای طلای عمده فروشی چین رکورد ماه ژانویه را ثبت کرد

تقاضا-برای-طلای-عمده-فروشی-چین-رکورد-ماه-ژانویه-را-ثبت-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

درخواست‌های عمده برای طلا در ماه ژانویه رکورد زد. همزمان، دارایی‌های تحت مدیریت توسط ETF‌های طلا در چین به بالاترین سطح خود رسید.

چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان شناخته می‌شود و تقاضای چین تأثیر قابل توجهی بر بازار جهانی طلا دارد.

برداشت‌های طلا از بورس طلای شانگهای (SGE) در ماه ژانویه به ۲۷۱ تن رسید، که بالاترین سطح ثبت شده محسوب می‌شود. این میزان ۹۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ که کمبود تقاضا داشت، افزایش یافته و ۶۵ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته داشته است.

برداشت‌ها از بورس طلای شانگهای نشان‌دهنده تقاضای عمده طلا در چین است.

برداشت-در-ماه-ژانویه

ژانویه به طور معمول ماهی قوی برای تقاضای طلا در چین است، چون خرده‌فروشان پیش از سال نوی چینی اقدام به انبار کردن می‌کنند.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، سطح بالای برداشت‌های طلا از بورس طلای شانگهای “نشان‌دهنده دیدگاه مثبت آن نسبت به تقاضای طلا در زمان تعطیلات سال نوی چینی (CNY) بوده است.”

“با توجه به عملکرد ضعیف دارایی‌های محلی از جمله سهام و املاک، عملکرد قوی قیمت طلای رنمینبی (RMB) در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذارانی را که به دنبال دارایی‌های امن بودند جذب کرد. و این امر منجر به ادامه محبوبیت شمش‌ها و سکه‌های طلا شد، که به تجدید حیات پر جنب و جوش تولیدکنندگان و بانک‌های تجاری برای تعطیلات یوان چین (CNY) منجر شد.”

با فروش جواهرات با مضمون «سال اژدها» نیز ارزش طلا تقویت شد. این موضوع اغلب مبارک تلقی می‌شود و به حمایت از فروش گسترده‌تر جواهرات چینی کمک کرده است.

در حالی که قیمت طلا به دلار در ماه ژانویه کاهش یافت، اما به دلیل ضعف رنمینبی، ارزش آن به یوان ثابت ماند. عملکرد طلا به ارز چین نسبت به سهام جهانی عقب افتاد، اما طبق گزارش شورای جهانی طلا، از سهام و کالاهای چینی پیشی گرفت.

“این امر باید سرمایه‌گذاران محلی را از مزایای تنوع‌بخشی به سبد سرمایه خود با طلا که ارتباط کمی با دارایی‌های چینی دارد، آگاه سازد.”

طلا در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۱۷ درصدی به یوان، به عنوان دومین دارایی با عملکرد برتر در چین شناخته شد.

تقاضای بالا برای طلا، قیمت آن را در چین در ماه گذشته بالا برد. میانگین آن ۴۷ دلار برای هر اونس (۲.۲ درصد) بود که افزایش ۹ دلاری نسبت به ماه گذشته به حساب می‌آید. به این معنی که سرمایه‌گذاران چینی به طور میانگین ۴۷ دلار بیش از میانگین قیمت لحظه‌ای بین‌المللی استاندارد پرداخت کردند و این مقدار به طور میانگین ۹ دلار در ماه افزایش یافت.

به دلیل تقاضای بالا همراه با قیمت ثابت طلا، دارایی‌های تحت مدیریت توسط ETFهای مبتنی بر طلا در چین با افزایش ۱۱۳ میلیون دلار به ۴ میلیارد دلار در ماه ژانویه رسید که بالاترین میزان ثبت شده تا به حال محسوب می‌شود.

جریان‌های ورودی به صندوق‌های مبتنی بر طلا در چین در ماه ژانویه به مجموع ۱.۶ تن رسید که مجموع آن را به ۶۳ تن افزایش داد.

تقاضا برای دارایی امن سرمایه‌گذاران را به سمت طلا سوق داد در حالی که ارزش سهام چین برای هفتمین ماه متوالی افت کرد و یوان ضعیف شد.

ETF‌های طلا صندوق‌هایی هستند که مانند سهام در بازار معامله می‌شوند و توسط طلای فیزیکی که توسط صادرکننده نگهداری می‌شود، پشتیبانی می‌شوند. در واقع، سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون خرید، فروش یا نگهداری فلز فیزیکی از حرکات قیمتی طلا بهره‌مند شوند. از آنجایی که این روش خرید چیزی جز یک عدد در کامپیوتر نیست، سرمایه‌گذاران می‌توانند حتی چندین بار در یک روز، دارایی‌های خود را هر زمان که بخواهند به سهام یا پول نقد تبدیل کنند. بسیاری از سرمایه‌گذاران اهل ریسک قابلیت نقدشوندگی معاملات ETF را تحسین می‌کنند.

ETF‌ها می‌توانند بخشی از یک استراتژی سرمایه‌گذاری خوب را تشکیل دهند، اما جایگزین داشتن طلای فیزیکی در اختیار شخصی خود یا نگهداری در یک انبار مطمئن و ایمن نیستند.

دیدگاه خود را درباره تقاضا برای طلای عمده فروشی چین رکورد ماه ژانویه را ثبت کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.