گزارش روزانه بازار فارکس، 21 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-21-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • شاخص دلار دیروز تا 0.55 درصد کاهش یافت.
  • ارزش سهام آسیا در طول شب افزایش یافت.
  • داده‌های مربوط به درآمدهای Vvidia، داده‌های مهمی هم در ایالات متحده و هم در آسیا، امروز منتشر خواهند شد.

اخبار بازار

  • فعالیت بازار دیروز با ضعف دلار آمریکا (USD) همراه بود، به طوری که شاخص گسترده دلار پیش از آن که در جلسه نیویورک رشد کرده و حدود ۰.۲ درصد کاهش یابد، تا ۰.۵۵ درصد در طول روز کاهش یافت. علاقه به فروش دلار آمریکا عمدتاً از سوی معامله‌گرانی بود که در حال باز کردن موقعیت‌های بلند مدت خود بودند، چون ارزش دلار آمریکا نسبت به بالاترین سطح خود در هفته گذشته حدود ۰.۹۰ درصد کاهش یافته است. با این حال، با توجه به پوزیشن کلی سبک و با این انتظار که فدرال رزرو تا ماه ژوئن شروع به کاهش نرخ‌ها نخواهد کرد – و تنها سه بار در سال ۲۰۲۴ نرخ را کاهش خواهد داد – تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) فکر می‌کند که داشتن پوزیشن بلند در این سطوح برای دلار آمریکا منطقی است. امروز سرمایه‌گذاران منتظر خواهند بود تا صورت‌جلسات کمیته فدرال بازار باز (FOMC) را برای راهنمایی بیشتر در مورد جهت دلار آمریکا مشاهده کنند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • پس از انتشار خبرهایی مبنی بر این که برخی صندوق‌های پوششی محدودیت‌هایی در مورد پوزیشن‌های کوتاه در سهام چینی خواهند داشت، شاخص‌های سهام آسیایی شبانه رشد کردند. سرمایه‌گذاران اکنون فکر می‌کنند که پوزیشن‌های کوتاه در هر دو ارز و سهام کاهش خواهد یافت، و با توجه به این که این پوزیشن‌ها به دلیل داده‌های ضعیف چینی در طول سال گذشته افزایش یافته است، انتظار می‌رود کاهش در این پوزیشن‌ها منجر به روند صعودی بلندمدت شود، و به همین دلیل، ارزش جفت ارز دلار آمریکا (USD/CNH) شبانه تا ۰.۳۵ درصد کاهش یافت (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • داده‌های مربوط به درآمدهای Vvidia، داده‌های مهمی هم در ایالات متحده و هم در آسیا، امروز منتشر خواهند شد. در میان انتظارات برای یک انفجار هوش مصنوعی (AI)، که انتظارات برای رشد بهره‌وری، به ویژه در آمریکا را پشتیبانی می‌کند، سهام این شرکت امسال تاکنون ۵۷ درصد افزایش یافته است. اگر بهره‌وری افزایش یابد، احتمالاً تورم قابل کنترل خواهد بود حتی اگر افزایش دستمزدها بالا باقی بماند، که به فدرال رزرو فضای بیشتری برای کاهش پیشگیرانه نرخ‌ها می‌دهد (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 21 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.