در حالی که سرمایه گذاران چشم انداز کاهش نرخ بهره آمریکا را ارزیابی می‌کنند، قیمت نفت کاهش می‌یابد

قیمت-نفت-کاهش-می‌یابد
آنچه در این مقاله میخوانید

به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر این که کاهش نرخ بهره در ایالات متحده طولانی‌تر از آن چه پیش‌بینی شده بود طول خواهد کشید، که نگرانی‌های جاری در مورد حملات به کشتیرانی در دریای سرخ را نادیده گرفت، قیمت‌های نفت روز چهارشنبه نسبت به جلسه قبلی خود کاهش یافت.

قراردادهای آتی نفت خام برنت (Brent) با ۴۷ سنت یا ۰.۵۷ درصد کاهش، به ۸۱.۸۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قراردادهای آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) ایالات متحده با ۴۸ سنت یا ۰.۶۲ درصد کاهش، به ۷۶.۵۶ دلار بود.

ارزش قراردادهای نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت از نزدیک به بالاترین سطوح در 3 هفته گذشته در روز سه‌شنبه کاهش یافتند، و به ترتیب، تا ۱.۵ درصد و ۱.۴ درصد سقوط کردند.

ارزش قراردادهای آتی نفت برنت در ماه آوریل نسبت به قراردادهای ماه سپتامبر – که به عنوان دیرکرد شناخته می‌شود و نشانه‌ای از بازار با عرضه پایین است – در روز دوشنبه به بالاترین سطح از ۳۱ اکتبر رسیده بود که $۳.۶۴ برای هر بشکه بود، اگرچه از آن زمان در حدود  ۳.۳۷ دلار کاهش یافته است.

جان اوانز (John Evans)، تحلیلگر PVM گفت: “قیمت‌های نفت در روز گذشته اصلاح شد که این مسئله ناشی از عدم انتشار خبرهای بیشتری از نقاط تنش‌زای جهان الهام گرفته شده بود، در حالی که فعالان بازارها مجبور بودند بر آن چه که دنیای کلان را آزار می‌داد، تمرکز کنند.”

نگرانی‌ها مبنی بر این که کاهش نرخ‌ها توسط فدرال رزرو ممکن است طولانی‌تر از آن چه پیش‌بینی شده بود به طول انجامد، بر چشم‌انداز تقاضا برای نفت سنگینی کرده است. داده‌های تورم ایالات متحده در هفته گذشته انتظارات برای شروع فوری دوره تسهیل سیاست‌های فدرال رزرو را به تعویق انداخت، با این حال اقتصاددانانی که توسط رویترز نظرسنجی شده‌اند اکنون پیش‌بینی می‌کنند که کاهش نرخ در ماه ژوئن صورت گیرد.

اوانز افزود: “سرمایه‌گذاران بار دیگر در پیش‌بینی تغییر مسیر احساس لغزش کردند که چه زمانی فدرال رزرو، مهم‌ترین بانک مرکزی، ممکن است مسیر خود را تغییر دهد.”

اما حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب همچنان نگرانی‌ها در مورد جریان‌های حمل و نقل از طریق این مسیر آبی حیاتی را تشدید می‌کند. حملات پهپادی و موشکی از روز جمعه گذشته دست‌کم چهار کشتی را هدف قرار داده‌اند.

دیپلماسی در خاورمیانه همچنان با چالش‌هایی مواجه است. واشنگتن روز سه‌شنبه بار دیگر قطعنامه پیش‌نویس شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد جنگ اسرائیل-حماس را وتو کرد، و با این اقدام مانع از برقراری آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه شد. ایالات متحده به جای آن، برای پذیرش قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت که آتش‌بس را به آزادی گروگان‌های اسرائیلی توسط حماس مشروط می‌کند، فشار می‌آورد.

دیدگاه خود را درباره در حالی که سرمایه گذاران چشم انداز کاهش نرخ بهره آمریکا را ارزیابی می‌کنند، قیمت نفت کاهش می‌یابد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.