نگرانی فدرال رزرو از کاهش زودهنگام نرخ بهره

نگرانی فدرال رزرو از کاهش زودهنگام نرخ بهره
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس صورتجلسه جلسه 30 تا 31 ژانویه، اکثر سیاستگذاران در آخرین نشست فدرال رزرو ایالات متحده با عدم اطمینان گسترده در مورد مدت زمانی که هزینه‌های استقراض باید در سطح فعلی باقی بماند نگران خطرات کاهش زودهنگام نرخ‌های بهره بودند.

در این صورتجلسه آمده است: شرکت‌کنندگان بر عدم قطعیت مرتبط با مدت زمان نیاز به حفظ یک سیاست پولی محدودکننده برای بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی فدرال رزرو تأکید کردند.

سیاستگذاران به طور کلی توافق کردند که قبل از بررسی کاهش نرخ‌ها، به اطمینان بیشتر در کاهش تورم نیاز دارند، در این صورتجلسه به زبانی گفته شد که به نظر می‌رسد بر رویکردی دقیق و شاید کندتر برای کاهش نرخ‌ها تأکید می‌کند که اکنون فعالان بازار انتظار دارند در ژوئن آغاز شود.

فدرال رزرو در نشست ژانویه خود، نرخ بهره یک شبه خود را در محدوده 5.25 تا 5.50 درصدی تعیین شده در ماه ژوئیه ثابت نگه داشت و زمانی که سیاست گذاران اطمینان بیشتری پیدا کردند که تورم به طور پایدار در حال حرکت است به سمت نرخ 2 درصدی بانک مرکزی ایالات متحده، راه را برای کاهش نرخ باز کرد.

داده‌های منتشر شده پس از آخرین نشست فدرال رزرو، رشد شغلی و تورم قوی‌تر از حد انتظار در ژانویه را نشان می‌دهد. در حالی که این گزارش‌ها دیدگاه کلی را در میان سیاست‌گذاران مبنی بر ادامه کاهش تورم در سال جاری تغییر نداده‌اند، اما قبل از کاهش سیاست‌های پولی سفت که برای مبارزه با بدترین شیوع تورم از دهه 1980 استفاده می‌شود، چندان به اعتماد مورد نظر سیاست‌گذاران افزودند.

در همین حال، کارکنان فدرال رزرو به خطرات مختلفی توجه کردند، از آسیب‌پذیری‌های قابل توجه در سیستم مالی ایالات متحده، از جمله کاهش قیمت املاک تجاری، تا احتمال اینکه کاهش تورم ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد. این به نوبه خود ممکن است سرعت فعالیت واقعی را بیش از حد انتظار کاهش دهد.

دیدگاه خود را درباره نگرانی فدرال رزرو از کاهش زودهنگام نرخ بهره بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.