گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 فوریه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-22-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

اعلامیه شرکت Nvidia مبنی بر افزایش درآمد ۲۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، امروز بازارهای سهام جهانی را به پیش رانده است، به طوری که شاخص‌ها در ژاپن و اروپا به رکوردهای بالایی دست یافته‌اند. این جهش، که با وابستگی شدید بخش فناوری به تراشه‌های Nvidia به وقوع پیوسته است، شور و شوقی برای چشم‌انداز صنعت هوش مصنوعی ایجاد کرده است.

در همین حال، گزارش‌های اقتصادی از بزرگترین اقتصاد جهان، قدرت ماندگاری در بازار کار و فعالیت در بخش خصوصی را نشان داده است. مطالبات بیکاری در ایالات متحده به پایین‌ترین سطح در یک ماه گذشته رسیده در حالی که شاخص مدیران خرید (PMI) تولید  جهانی S&P از ۵۰.۷ در ماه ژانویه به ۵۱.۵ در ماه فوریه افزایش یافته، که این مسئله نشان‌دهنده مسیر مثبتی در عملکرد تولید است.

این داده‌ها انتظارات سرمایه‌گذاران مبنی بر باقی ماندن نرخ‌های بهره در سطح بالا برای دوره‌ای طولانی‌تر از آنچه ابتدا انتظار می‌رفت را تایید کرده است.

شاخص دلار در سطح ۱۰۴ قرار داشت در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده نوسان داشته، و پیرامون سطح ۴.۳ درصد متغیر بود.

فلزات پایه

بیانیه بایدن (Biden) در مورد وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، در پاسخ به مرگ الکسی ناوالنی (Alexei Navalny)، رهبر جناح مخالف دولت روسیه، امروز همچنان بر قیمت‌های فلزات پایه در بورس فلزات لندن (LME) تأثیر گذاشت.

نیکل، پس از افزایش بیش از ۳ درصدی در روز گذشته، مومنتوم صعودی خود را حفظ کرده و به ۱۷,۳۹۲ دلار به ازای هر تن رسید.

بهای مس به ۸,۵۸۶ دلار به ازای هر تن افزایش یافت و قیمت سرب با اندکی افزایش به ۲,۰۸۲ دلار به ازای هر تن رسید.

با این حال، بهای آلومینیوم از تحریم‌های جدید سودی نبرد و با کاهش، با قیمت ۲,۱۹۸ دلار به ازای هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

قیمت‌های فلزات گرانبها که از ابتدای روز در مسیر صعودی قرار داشتند، پس از انتشار داده‌های آمریکا در میانه روز، روند نزولی گرفت و باعث شد طلا و نقره به ترتیب به ۲,۰۲۱ دلار به ازای هر اونس و ۲۲.۷۴ دلار به ازای هر اونس کاهش یابند.

در بخش انرژی، قیمت‌های نفت افزایش یافت، به طوری که بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۷۸.۸ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) به ۸۳.۷ دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.