دلار در مسیر اولین سقوط هفتگی

دلار در مسیر برای اولین سقوط هفتگی
آنچه در این مقاله میخوانید

دلار آمریکا روز جمعه در مسیر ثبت کاهش هفتگی برای اولین بار در سال 2024 است.

بعلاوه ین ژاپن نیز کاهش یافت و به سمت چهارمین افت هفتگی پیش رفت، زیرا سرمایه‌گذاران تقریباً در همه جا به دنبال بازدهی بهتر بودند و شرط‌بندی کردند که نرخ‌های ژاپن برای مدتی نزدیک به صفر می‌ماند.

دلار آمریکا در سال جاری با توجه به داده‌های قوی اقتصادی و هشدارهای مقامات فدرال رزرو مبنی بر اینکه مبارزه با تورم بیش از انتظارات حمایت شده مبنی بر اینکه کاهش نرخ‌ها تا ژوئن یا اواخر سال به تعویق خواهد افتاد، جهش کرد.

برخی از تحلیلگران اخیراً اعلام کردند که اصلاح دلار در سال 2024 نسبت به بازدهی ایالات متحده قابل توجه‌تر بوده است و قدرت بیشتر در کوتاه مدت محدود شده است.

آتاناسیوس وامواکیدیس، رئیس جهانی فارکس جی 10 گفت: هنوز زمان فروش دلار نرسیده است، اما ما فکر می‌کنیم که در سه ماهه دوم شروع به تضعیف خواهد کرد، با این فرض که فدرال رزرو در ماه ژوئن به کاهش نرخ‌ها ادامه خواهد داد.

او افزود: اگر اقتصاد ایالات متحده تا این حد قوی باقی بماند، ما باید دیدگاه خود را تغییر دهیم، زیرا فدرال رزرو ممکن است در ژوئن یا حتی امسال نتواند کاهش دهد.

شاخص دلار که واحد پول ایالات متحده را در برابر شش واحد پول دیگر اندازه‌گیری می‌کند، 0.06 درصد افزایش یافت و به 103.96 رسید و قرار بود اولین سقوط هفتگی خود را  0.28 درصد از پایان دسامبر به ثبت برساند.

هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، که هفته آینده عرضه می‌شود، ممکن است انتشار اصلی بعدی برای ارائه سرنخ‌های بیشتر برای سیاست پولی ایالات متحده باشد.

دیدگاه خود را درباره دلار در مسیر اولین سقوط هفتگی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.