بهبود احساسات تجاری آلمان در ماه فوریه

پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم
آنچه در این مقاله میخوانید

یک نظرسنجی نشان داد که روحیه تجاری آلمان در فوریه بهبود یافته است، اگرچه احتمالاً این برای جلوگیری از سقوط بزرگترین اقتصاد اروپا به رکود کافی نیست.

موسسه Ifo اعلام کرد که همانطور که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند، شاخص فضای کسب و کار آن از 85.2 در ژانویه به 85.5 افزایش یافت.

آلمان از زمانی که تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 هزینه‌های انرژی را افزایش داد، با مشکل مواجه شده است و اقتصاد عظیم و صنعتی آن اکنون در چهارمین سه ماهه متوالی رشد صفر یا منفی خود قرار دارد که بر کل منطقه یورو تاثیر گذاشته است.

تولید ناخالص داخلی آلمان در سال 2023 ،0.3 درصد کاهش یافت و این کشور را به بدترین عملکرد اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کرد.

اداره آمار فدرال روز جمعه با تایید تخمین اولیه گفت که انتظار می‌رود پس از کاهش 0.3 درصدی در سه ماهه پایانی سال گذشته، در سه ماهه اول سال جاری وارد رکود فنی دیگری شود.

کلاوس وولرابه، کارشناس Ifo به رویترز گفت که نشانه‌ها حاکی از کاهش جزئی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول است.

افزایش احساسات ناشی از انتظارات بدبینانه اندکی کمتر بود، به طوری که این شاخص در ماه فوریه از 83.5 در ژانویه به 84.1 افزایش یافت که تا حد زیادی مطابق با پیش‌بینی‌های 84.0 بود.

دولت آلمان روز چهارشنبه پیش‌بینی رشد اقتصادی خود در سال جاری را به 0.2 درصد از برآورد قبلی خود که 1.3 درصد بود کاهش داد، زیرا تقاضای ضعیف جهانی، عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و تورم دائمی بالا، امید به بهبود را کم‌رنگ کرده است.

دیدگاه خود را درباره بهبود احساسات تجاری آلمان در ماه فوریه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.