کاهش قیمت مسکن جدید در چین

کاهش قیمت مسکن جدید در چین
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت مسکن جدید چین کاهش ماهانه خود را در ژانویه آغاز کرد و بزرگترین شهرها شاهد ثبات بودند، اما روند نزولی در سراسر کشور با وجود تلاش های پکن برای احیای تقاضا همچنان ادامه داشت.

بر اساس محاسبات رویترز بر اساس داده‌های اداره ملی آمار (NBS) در روز جمعه، قیمت مسکن جدید پس از افت 0.4 درصدی در ماه دسامبر، در ژانویه 0.3 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

چین اقداماتی را برای جلوگیری از رکود املاک افزایش داده است، از جمله به بانک‌های دولتی دستور داده تا وام‌دهی به پروژه‌های مسکونی را تحت مکانیسم لیست سفید افزایش دهند. شهرهای بزرگ بیشتری از جمله شانگهای نیز محدودیت‌های خرید را برای جذب خریداران مسکن کاهش داده‌اند.

در ماه گذشته، قیمت مسکن در شهرهای درجه یک 0.3 درصد در ماه کاهش یافت که کمتر از کاهش 0.4 درصدی در ماه دسامبر بود که تا حدی به دلیل اقدامات حمایتی اضافی از جمله کاهش پیش پرداخت‌ها بود.

تعداد شهرهایی که در ژانویه شاهد کاهش قیمت ماهانه بودند نیز کاهش یافت، اما بازار کلی همچنان در روند نزولی آشکار باقی ماند و تمایل خریداران همچنان بسیار ضعیف بود.

نسبت به سال قبل، قیمت مسکن 0.7 درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش در 10 ماه گذشته را نشان می‌دهد. این علیرغم یک پایه آماری پایین در ژانویه 2023 بود که قیمت‌ها به دلیل اختلالات COVID-19 نسبت به سال قبل 1.5 درصد کاهش یافت.

بازار املاک از سال 2021 به دلیل یک سری از پیش‌فرض‌ها در میان توسعه‌دهندگان دارای اهرم بیش از حد، برای تثبیت تلاش کرده است. در نتیجه، سیاست‌گذاران به اجرای اقداماتی برای افزایش اعتماد بازار ادامه داده‌اند.

بانک مرکزی این کشور روز سه‌شنبه بزرگترین کاهش خود در نرخ وام مسکن را اعلام کرد، اگرچه تحلیلگران معتقدند با توجه به اینکه دارندگان وام مسکن موجود تا سال آینده سود نخواهند برد، تأثیر آن بر قیمت مسکن محدود خواهد بود.

ژانگ داوی، تحلیلگر آژانس املاک Centaline گفت: درآمد و اعتماد خریداران مسکن و تقاضای کلی در بخش املاک که هنوز در روند رو به کاهش تدریجی است، مدتی طول خواهد کشید.

دیدگاه خود را درباره کاهش قیمت مسکن جدید در چین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.