بهبود بازار مسکن ایالات متحده

بهبود بازار مسکن ایالات متحده
آنچه در این مقاله میخوانید

بازار مسکن با وجود چالش‌های مداوم، نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد. فروش خانه‌های جدید به ویژه در مواجهه با رکود گسترده‌تر بازار مسکن در سال گذشته انعطاف‌پذیری نشان داده است.

به طور کلی، میانگین سرعت فروش خانه‌های جدید در سال 2023 به 668 هزار واحد رسید که از سرعت 641 هزار واحد در سال 2022 افزایش یافته است.

کمی مشکوک به نظر می‌رسد که روند حرکتی تا ژانویه ادامه داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود که فروش خانه‌های جدید به سرعت سالانه 684 هزار واحد افزایش یابد.

افزایش اخیر در تمایل خریدار خانه و درخواست‌های وام مسکن برای خرید نشان‌دهنده افزایش خوش‌بینی است. نرخ پایین وام مسکن نیز به افزایش فروش مجدد در ابتدای سال کمک کرده است.

فروش خانه‌های موجود در ژانویه در بحبوحه افزایش فروش تک خانواده‌ها 3.1 درصد افزایش یافت. اما بازار فروش مجدد همچنان به دلیل سطوح پایین خانه‌های موجود محدود است، که فشار را بر قیمت‌های کلی نگه می‌دارد و خریداران احتمالی را نسبت به نرخ‌های وام مسکن بسیار حساس نگه می‌دارد.

موجودی خانه‌های جدید فراوان است و نشان می‌دهد که ما همچنان شاهد فعالیت بیشتر در این سمت از بازار خواهیم بود.

در طول سال، انتظار می‌رود که هزینه‌های مسکونی بیشتر هزینه‌های ساخت‌وساز را هدایت کند، زیرا نرخ‌های وام مسکن با پیش‌بینی تسهیل بانک مرکزی کاهش می‌یابد، در حالی که تأثیر تأخیر کاهش دسترسی به اعتبار ممکن است باعث تعدیل در هزینه‌های غیرمسکونی شود.

تقاضای کلی مسکن باید در سال جاری با توجه به وضعیت جمعیتی مطلوب، موجودی انبارهای پایین و محیط کاهش نرخ مسکن حمایت شود.

دیدگاه خود را درباره بهبود بازار مسکن ایالات متحده بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.