گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 فوریه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-26-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز شاهد شروع مثبت دیگری برای بازارهای سهام آمریکا بودیم، محرک این روند خوش‌بینی پس از این بود که درآمدهای چهارمین فصل سال ۲۰۲۳ شرکت انویدیا (Nvidia) از انتظارات فراتر رفت.

ارزش شاخص نزدک (Nasdaq) ۵۴ واحد افزایش یافت، در حالی که اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500) برای اولین بار در تاریخ از ۵,۱۰۰ واحد گذشت.

در مورد سیاست پولی، فعالان بازارها انتظارات خود را برای اولین کاهش نرخ بهره در نیمه اول سال کاهش داده‌اند. در حال حاضر، سواپ‌های فوروارد بر اساس کمتر از ۶۰ درصد شانس برای کاهش نرخ در جلسه فدرال رزرو در ماه ژوئن قیمت‌گذاری می‌شوند.

شاخص دلار عمدتا ثابت مانده و در ۱۰۳.۹۸ واحد قرار گرفت، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا کمی پایین آمد و به ۴.۳ درصد رسید. انتظار می‌رود این سطوح تا زمانی که نشانه‌ای از احتمال شروع تسهیل مالی وجود داشته باشد، حفظ شود.

فلزات پایه

در بازار فلزات پایه، روند متفاوتی از معاملات را شاهد بودیم. آلومینیوم با کاهش قیمت مواجه شد و این فلز همچنان در دامنه‌ معاملاتی اخیر خود که تا ۲,۱۷۵ دلار در هر تن محدود شده بود، نوسان می‌کند؛ ما انتظار داریم که قیمت‌ها در کوتاه مدت با نوسان اندکی تغییر کنند. مس نیز با کاهش قیمت مواجه شد و در حالی که روند صعودی آن با پایان هفته به اتمام رسید، نتوانست به بالاتر از ۸,۶۰۰ دلار در هر تن افزایش یابد و با کاهش به زیر آن، به ۸,۵۶۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

پس از گمانه‌زنی‌هایی در مورد تحریم‌های مواد روسیه، نیکل قوی‌ترین هفته‌ خود از تابستان گذشته را به پایان برد و با قیمت ۱۷,۵۱۵ دلار در هر تن بسته شد. بهای سرب و روی عمدتاً بدون تغییر باقی ماندند.

نفت و فلزات گرانبها

میانگین همبستگی بین قیمت طلا و بازده اوراق قرضه‌ی ۱۰ ساله آمریکا در ۳۰ روز گذشته با رسیدن به 81- درصد، بالاترین میزان از ماه سپتامبر بوده است. همزمان که بازده اوراق قرضه‌ ۱۰ ساله‌ی آمریکا امروز کاهش یافت، قیمت طلا افزایش یافت و به ۲,۰۲۸ دلار در هر تن رسید. در همین حال، قیمت نقره اندکی کاهش یافت و با ۲۲.۶۴ دلار در هر اونس معامله شد.

قیمت‌های نفت امروز کاهش یافت، و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب، به ۷۶.۸ و ۸۱.۹ دلار در هر بشکه رسید. در چند هفته گذشته، همچنان که فعالان بازارها به خاطر اثرات صعودی کاهش تولید اوپک پلاس و چشم‌انداز نزولی به دلیل کاهش مصرف در بازارهای جهانی ضعیف، غافلگیر شده‌اند، نوسانات قیمت نفت را شاهد بوده‌ایم.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.