رئیسی، رئیس جمهور، در هفتمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر شرکت می‌کند

رئیسی-در-هفتمین-اجلاس-سران-کشورهای-صادرکننده-گاز-در-الجزایر-شرکت-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

احمد اسدزاده، معاون وزیر نفت ایران در امور بین‌الملل و تجارت، روز شنبه اعلام کرد که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، قرار است در هفتمین اجلاس روسای دولت‌ها و دولت‌های عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) که در تاریخ ۲ مارس (12 اسفند) در الجزیره، پایتخت الجزایر برگزار می‌شود، شرکت کند.

شانا (Shana) گزارش داد که رئیسی به همراه هیئتی عالی‌رتبه در این اجلاس شرکت کرده و در آن، سخنرانی خواهد کرد تا مواضع ایران در مورد استراتژی‌ها و سیاست‌های مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای حفاظت از منافع کشورهای عضو، ارتقای همکاری آنها در توسعه صنعت گاز طبیعی و نقش آن در تأمین امنیت انرژی و سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش را مطرح کند.

او گفت که این اجلاس فرصتی برای کشورهای عضو این مجمع خواهد بود تا گفتگوهای سازنده‌ای انجام دهند و درباره تحولات اخیر در زمینه انرژی، به ویژه گاز طبیعی، و چشم‌اندازهای آینده تبادل نظر کنند.

به گفته اسدزاده، یک جلسه کارگروه عالی‌رتبه موقت و یک نشست فوق‌العاده وزیران نیز پیش از اجلاس برگزار خواهد شد که وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو این مجمع، از جمله جواد اوجی، وزیر نفت ایران، در آن شرکت خواهند کرد.

اسدزاده به رویدادهای جانبی مهم اشاره کرد و گفت که مقر موسسه تحقیقات گاز(GRI)  مجمع کشورهای صادرکننده گاز در طی یک مراسم رسمی در الجزایر افتتاح خواهد شد، آخرین نسخه از چشم‌انداز جهانی گاز GECF رونمایی خواهد شد، افراد و نهادهای نمونه جوایزی دریافت خواهند کرد و مراسم امضای یادداشت‌های تفاهم (MoUs) با کمیسیون انرژی آفریقا (AFREC) و موسسه تحقیقات اقتصادی در امور آسه‌آن و شرق آسیا (ERIA) نیز برگزار خواهد شد.

او گفت که موسسه تحقیقات گاز شامل یک کمیته علمی-فنی متشکل از نمایندگان کشورهای عضو GECF است که پیش از افتتاح رسمی موسسه، کار خود را آغاز کرده بود، و افزود که این کمیته تا کنون ۳۰ طرح ارائه شده توسط کشورهای عضو را مورد بررسی قرار داده و پنج طرح را برای اجرا انتخاب کرده است.

اسدزاده افزود از میان طرح‌های انتخاب شده، یکی از پنج طرح ارائه شده توسط ایران تحت عنوان «طرح مدیریت و جمع‌آوری گازهای فلر» بوده است، و موسسه تحقیقات گاز به طرح ایرانی اولویت داده است.

او اعلام کرد که با توجه به تلاش‌های زیاد و پیگیری‌های انجام شده توسط دپارتمان امور اوپک و روابط با جوامع انرژی برای معرفی دستاوردهای ایران در شرایط تحریم، موسسه تحقیقات صنعت نفت (RIPI) انتخاب شده و در طول اجلاس جایزه GECF را دریافت خواهد کرد.

ایران میزبان هشتمین اجلاس سران دولت‌ها و دولت‌های عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در سال ۲۰۲۷ خواهد بود.

دیدگاه خود را درباره رئیسی، رئیس جمهور، در هفتمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر شرکت می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.