ادامه کاهش تورم در منطقه یورو

ادامه کاهش تورم در منطقه یورو
آنچه در این مقاله میخوانید

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، گفت که کاهش تورم در منطقه یورو ادامه خواهد داشت، اما او و همکارانش باید شواهد بیشتری ببینند که رشد قیمت‌ها در حال بازگشت به هدفشان است.

لاگارد خطاب به قانونگذاران اتحادیه اروپا در استراسبورگ گفت که فشارهای دستمزد همچنان قوی است و مجدداً تأکید کرد که احتمالاً حقوق‌ها به یک محرک فزاینده مهم برای پویایی قیمت‌ها در سه ماهه آینده تبدیل خواهند شد.

لاگارد روز دوشنبه در یک مناظره عمومی درباره گزارش سالانه بانک مرکزی اروپا در سال 2022 گفت: انتظار می‌رود روند کاهش تورم فعلی ادامه یابد. اما شورای حاکم باید مطمئن باشد که ما را به طور پایدار به هدف 2 درصدی ما خواهد رساند.

اظهارات او کمتر از دو هفته قبل از تعیین بعدی نرخ‌ها توسط بانک مرکزی اروپا و تنها سه روز قبل از شروع دوره آرام یک هفته‌ای که قبل از این جلسات است، بیان می‌شود. 

بازارهای پول شرط می‌بندند که بانک مرکزی اروپا یک ماه قبل از حرکت فدرال رزرو در ماه ژوئیه، کاهش نرخ‌ها را آغاز کند، زیرا فشارهای قیمتی منطقه یورو سریع‌تر از فشارهای آمریکا کاهش می‌یابد.

سیاست‌گذاران به ویژه بر هزینه‌های نیروی کار به عنوان محرک اصلی تورم میان مدت متمرکز هستند. در حالی که فشار بر دستمزدهای توافقی در پایان سال 2023 کاهش یافت، یک شاخص آینده‌نگر جدید نشان می‌دهد که حقوق‌های بالا هنوز در نقطه عطف قرار نگرفته‌اند.

لاگارد هفته گذشته گفت که رشد آهسته‌تر حقوق در سه ماهه چهارم دلگرم کننده است، اما دورهای چانه‌زنی در دوره بعدی برای تصمیم‌گیری در مورد نرخ‌ها حیاتی خواهد بود.

لاگارد گفت: از نظر اقتصاد اروپا، نشانه‌های فزاینده‌ای از پایین آمدن قیمت وجود دارد و برخی از شاخص‌های آینده‌نگر حاکی از افزایش در اواخر سال جاری است.

دیدگاه خود را درباره ادامه کاهش تورم در منطقه یورو بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.