گزارش روزانه بازار فارکس، 27 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-27-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش قراردادهای آتی در اروپا امروز صبح کاهش یافت و ارزش قراردادهای آتی آمریکا نیز در نوسان بود.
  • پس از انتشار داده‌های بهتر از حد انتظار مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ژاپن در ماه ژانویه، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) امروز صبح کاهش یافت.
  • رشد قیمت فروشگاه‌های انگلیس در ماه فوریه سالانه 2.5 درصد است که پایین‌ترین سطح از مارس 2022 محسوب می‌شود.

اخبار بازار

  • در حالی که قراردادهای آتی سهام آمریکا به صورت متفاوتی نسبت به یکدیگر معامله می‌شوند، و پیش از هفته‌ای پر از داده‌های مهم و در حالی که فعالان بازار منتظر شنیدن سخنرانی‌های متعدد از سوی اعضای فدرال رزرو در طول این هفته هستند – مایکل بار (Michael Barr)، معاون رئیس در امور نظارت، امروز در ساعت ۳:۰۵ بعد از ظهر به وقت گرینویچ سخنرانی می‌کند – ارزش قراردادهای آتی سهام اروپا امروز کاهش یافته است. ارزش سهام آسیایی امروز صبح افزایش داشته است در حالی که شاخص S&P ۵۰۰ دیروز کاهش یافت (بلومبرگ).
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ژاپن در ماه ژانویه از انتظارات فراتر رفت و علی‌رغم کاهش نسبت به ماه قبل، آستانه ۲ درصد را در ماه ژانویه حفظ کرد. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاهادر  سراسر کشور در ماه ژانویه ۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت (پیش‌بینی ۱.۹ درصد، قبلی ۲.۶ درصد) و شاخص قیمت مصرف‌کننده به جز مواد غذایی فاسدشدنی، ۲.۰ درصد افزایش یافت (پیش‌بینی ۱.۹ درصد، قبلی ۲.۳ درصد). تیم تحقیقات بارکلیز همچنان انتظار دارد که بانک ژاپن (BoJ) در جلسه سیاست پولی ماه آوریل از سیاست نرخ بهره منفی (NIRP) خارج شود؛ با این حال، اگر نظرسنجی اولیه از مذاکرات دستمزد “شونتو” نتیجه به اندازه کافی خوبی را نشان دهد، جلسه ماه مارس نیز اکنون یک احتمال متمایز است.
  • امروز صبح، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) از ۱۵۰.۵۰ به ۱۵۰.۲۰ کاهش یافت و در حالی که معامله‌گران داده‌ها را بررسی می‌کنند، بازده اوراق قرضه 2 ساله ژاپن به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۱ افزایش یافت (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • بر اساس گزارش کنسرسیوم خرده‌فروشی انگیس، رشد قیمت‌ها در فروشگاه‌های این کشور برای نهمین ماه متوالی کاهش یافته است که نشان‌دهنده افزایشی ۲.۵ درصدی نسبت به سال گذشته در ماه فوریه، در مقایسه با ۲.۹ درصد نسبت به سال گذشته در ماه ژانویه است. این رقم پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۲ است و حمایت بیشتری به کند شدن تورم در انگلیس می‌کند که در داده کمتر از حد انتظار ماه ژانویه نیز مشاهده شد. در حوزه‌های دیگر، ما تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره بانک مرکزی مجارستان را در ساعت ۱۳.۰۰ گرینویچ داریم که انتظار می‌رود یک کاهش ۱۰۰ واحدی داشته باشد. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 27 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.