واردات طلای چین از طریق گالوپ هنگ کنگ به بالاترین حد در 6 سال گذشته رسید

آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های رسمی روز سه‌شنبه نشان داد که همچنان که مشتریان برای آماده شدن برای جشن سال نوی چینی، طلا را به صورت انبوه خریداری کردند، واردات ماهانه طلای خالص از طریق هنگ کنگ چین در ماه ژانویه ۵۱ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از اواسط سال ۲۰۱۸ رسید.

شورای جهانی طلا در یادداشتی در این ماه گفت: “همچنان که دارایی‌های محلی از جمله سهام و املاک عملکرد ضعیفی داشتند، عملکرد قیمت یوان طلای چین در ماه‌های اخیر که عملکرد قوی داشت، سرمایه‌گذارانی که به دنبال دارایی‌های امن بودند را جذب کرد.”

شورای جهانی طلا گفت: “و این مسئله منجر به ادامه محبوبیت شمش‌ها و سکه‌های طلا شد و باعث شد که تولیدکنندگان و بانک‌های تجاری برای تعطیلات سال نوی چینی، موجودی‌های خود را به شکل فعال تجدید کنند”، و افزود که تقاضای عمده برای طلا قوی‌ترین ماه ژانویه تا به حال را تجربه کرده است.

داده‌های اداره آمار و سرشماری هنگ کنگ نشان داد که واردات خالص به بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در جهان در ماه ژانویه به ۷۶.۲۴۸ تن متریک رسید در حالی که در ماه دسامبر ۵۰.۳۸۱ تن بود.

کل واردات طلا از طریق هنگ کنگ، که شامل صادرات مجدد آنها نیز می‌شود، ۳۷ درصد جهش داشت و به ۸۱.۹۶۷ تن رسید.

داده‌های هنگ کنگ ممکن است تصویر کاملی از خریدهای چینی ارائه ندهد، چون طلا از طریق شانگهای و پکن نیز وارد می‌شود.

بانک خلق چین میزان ورود طلا به کشور را از طریق سهمیه‌بندی به بانک‌های تجاری کنترل می‌کند.

چین در پایان ماه ژانویه، ۷۲.۱۹ میلیون اونس طلای خالص را نگه داشته بود، و روند خرید خود را که از نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شده بود، ادامه داد.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی نوشتند که بازپرداخت‌ها پیش از تعطیلات سال نوی چینی در چین، بازار عمده‌فروشی را در ما هژانویه به رکورد بالای ۲۷۱ تن رساند، و افزودند که قیمت نقطه‌ای طلا در چین، تقاضای خوبی برای طلای فیزیکی را نشان می‌دهد.

ماه گذشته، فروشندگان چینی طلا را با قیمت تا ۵۷ دلار بر اونس بیشتر از قیمت‌های نقطه‌ای مرجع جهانی به فروش رساندند.

راس نورمن (Ross Norman)، تحلیلگر مستقل، گفت: “فکر نمی‌کنم این روند فقط مرتبط با سال نوی چینی باشد”. او در ادامه افزود:

“این چیزی فراتر است … چون شما ابعاد فعال دیگری را دارید، که وضعیت بغرنج بازار سهام چین و زیان‌ها در بخش املاک است.”

دیدگاه خود را درباره واردات طلای چین از طریق گالوپ هنگ کنگ به بالاترین حد در 6 سال گذشته رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.