بورس اوراق بهادار پرو فهرست ETF بیت کوین را اعلام کرد

بورس-اوراق-بهادار-پرو-فهرست-ETF-بیت-کوین-را-اعلام-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

بورس اوراق بهادار لیما، مهم‌ترین بورس پرو، اعلام کرد که سه ابزار مختلف صندوق سرمایه‌گذاری معاملاتی بیت‌کوین (ETF) را در پلتفرم معاملاتی خود قرار می‌دهد. ایشارز بیت‌کوین تراست (IBIT)، ونک بیت‌کوین تراست (HODL)، و اینوسکو گلکسی بیت‌کوین (BTCO) ابزارهایی خواهند بود که برای پرویی‌ها در دسترس قرار می‌گیرند، که به تنوع گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران سنتی در کشور کمک می‌کنند.

بورس اوراق بهادار پرو اعلام کرد که ETF بیت‌کوین را در فهرست خود قرار می‌دهد

بورس اوراق بهادار لیما (BVL)، یکی از بزرگترین بورس‌های اوراق بهادار در پرو، در حال وارد کردن صندوق‌های سرمایه‌گذاری معاملاتی بیت‌کوین (EFT) در پلتفرم خود است. بر اساس اطلاعیه‌ای که توسط بورس منتشر شده، ایشارز بیت‌کوین تراست (IBIT)، ونک بیت‌کوین تراست (HODL)، و اینوسکو گلکسی بیت‌کوین (BTCO) برای سرمایه‌گذاران پرویی در دسترس قرار خواهند گرفت.

بورس اوراق بهادار لیما اعلام کرد که ابزارهای لیست‌شده در پلتفرم توسط شرکت‌های مدیریت دارایی جهانی مانند بلک‌راک (Blackrock)، ونک (Vaneck)، و اینوسکو (Invesco) پشتیبانی می‌شوند. علاوه بر این، بورس اوراق بهادار توضیح داد که ۱۱ محصول ETF بیت‌کوین که در ژانویه گذشته در ایالات متحده تایید شده‌اند، بیش از ۴۰ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کنند.

با این حال، حتی هنگام تبلیغ برای فهرست ‌کردن این محصولات سرمایه‌گذاری، بورس اوراق بهادار لیما (BVL) نسبت به نوسان‌های احتمالی قیمت دارایی پایه هشدار داد. در اطلاعیه مطبوعاتی بورس اوراق بهادار لیما آمده است:

“لازم است توجه داشته باشیم که افرادی که در ETF های بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید از ریسک‌های موجود در سرمایه‌گذاری خود آگاه باشند. همانند سایر ETF ها، بورس اوراق بهادار لیما مطابق با مقررات موجود، لینک‌هایی به اسناد و اوراق ارائه‌دهنده مربوطه را در اختیار قرار می‌دهد.”

خولیو سزار پلاسیدو (Julio Cesar Placido)، رئیس بورس اوراق بهادار لیما، توضیح داد که این ابزارهای سرمایه‌گذاری “تغییری بی‌سابقه در اکوسیستم مالی ما و ذهنیت شرکت‌کنندگان بازار ایجاد می‌کنند.”

علاوه بر این، پلاسیدو تاکید کرد که هدف از ETF های اسپات بیت کوین، حل مشکل شفافیت در بازارهای رمزارزها است، که سرمایه‌گذارانی را که قبلاً تمایلی به ورود به بازار رمزارز نداشتند، جذب می‌کند.

در حالی که بیت کوین هنوز یک دارایی غیرقانونی در پرو است، پیش‌نویس قانون رمزارز در دسامبر ۲۰۲۱ ارائه شد. با این حال، خولیو ولارده (Julio Velarde)، رئیس فعلی بانک مرکزی پرو، اعلام کرد که رمزارزها “دارایی‌های مالی بسیار پرنوسانی” هستند که تغییرات اقلیمی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

نظر شما در مورد فهرست اخیر ETF بیت کوین در بورس اوراق بهادار لیما چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بورس اوراق بهادار پرو فهرست ETF بیت کوین را اعلام کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.