گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 1 مارس 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-1-مارس-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

با انتشار داده‌های مربوط به تورم ماه ژانویه که نشان‌دهنده‌ فشارهای قیمتی کاهش‌یافته مطابق با پیش‌بینی‌ها بود، بازارهای سهام ایالات متحده امروز با روندی مثبت آغاز به کار کرد. این اطلاعات برای فدرال رزرو در هنگام بررسی احتمال کاهش نرخ بهره حیاتی است.

شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) اولیه به ۲.۴ درصد در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته کاهش یافته، که کاهشی اندک از ۲.۶ درصد در ماه قبل نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. در همین حال، شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) کالاهای غیرخوراکی، که بخش‌های نوسانی‌تر مربوط به مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، از ۲.۹ درصد نسبت به سال گذشته در ماه دسامبر پایین آمد و به ۲.۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. هرچند هر دو شاخص تورم کل کالاها و کالاهای غیرخوراکی از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو فراتر رفته‌اند، نرخ تورم مربوط به کالاهای غیرخوراکی به پایین‌ترین سطح سالانه خود از فوریه ۲۰۲۱ کاهش یافت.

در حالی که نرخ تورم مربوط به کل کالاها شاخص رسمی مورد استفاده فدرال رزرو است، نرخ مربوط به کل کالاها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد چون اغلب به عنوان پیش‌بینی‌کننده‌ دقیق‌تری از روندهای تورمی بلندمدت در نظر گرفته می‌شود.

با باقی ماندن بازده‌های اوراق قرضه ۱۰ ساله در ۴.۲۷ درصد و شاخص دلار بدون تغییر در ۱۰۳.۷۰، ماهیت مورد انتظار داده‌ها منجر به واکنش اندک بازار شد.

در جای دیگر، نرخ تورم هماهنگ شده با اتحادیه اروپا در آلمان از ۳.۱ درصد در ماه ژانویه به ۲.۷ درصد در ماه فوریه کاهش یافت، که نشان‌دهنده‌ کاهش مداوم تورم در منطقه یورو است. ما انتظار داریم که تورم در ماه‌های آینده به دلیل مجموعه‌ای از تاثیرات نیروهای کاهشی ناشی از تقاضای ضعیف‌تر و فشارهای تورمی بالقوه از اثرات پایه نه چندان مطلوب، مستمر باقی بماند.

فلزات پایه

امروز، فلزات پایه روند معاملاتی متفاوتی را نسبت به یکدیگر پشت سر گذاشتند، در حالی که برآوردهای مربوط به تورم مطابق با انتظارات بود، که انگیزه‌های کلان اقتصادی از محدوده‌های فعلی ارائه نکرد.

قبل از اعلامیه، بهای آلومینیوم از سطح ۲,۲۰۰ دلار در هر تن فراتر رفت و اشتیاق بعدی برای رشد، باعث شد تا ارزش قراردادهای آتی به ۲,۲۲۸ دلار در هر تن افزایش یافت.

در همین حال، بهای مس بدون تغییر ماند، و بار دیگر امروز نتوانست به بالاتر از ۸,۵۰۰ دلار در هر تن صعود کند.

نیکل بار دیگر امروز از سطح ۱۷,۵۰۰ دلار در هر تن دفاع کرد، و بهای آن به ۱۷,۸۹۶ دلار در هر تن جهش داشت. با این حال، ما معتقدیم که این سطح بالاتر از ارزش اساسی نیکل است و سودهای اخیر از نظر تکنیکال هدایت شده‌اند، به این معنی که ممکن است در بلندمدت پایدار نباشند.

نفت و فلزات گرانبها

فلزات گرانبها در نیمه دوم روز مومنتوم خود را به دست آوردند، و بهای طلا جهشی صعودی داشت، و به سطح ۲,۰۵۰ دلار در هر اونس رسید، و قیمت نقره به ۲۲.۷۳ دلار در هر اونس افزایش یافت.

برآورد پایین‌تر در مورد تورم به سرمایه‌گذاران یادآوری می‌کند که نرخ‌های بهره نهایتاً کاهش خواهند یافت، که جذابیت دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

قیمت نفت عمدتاً بدون تغییر باقی ماند، و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب، با قیمت ۷۸.۲۳ دلار در هر بشکه و ۸۳.۵۲ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 1 مارس 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.