گزارش روزانه بازار فارکس، 1 مارس 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-1-مارس-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • شاخص S&P 500 بار دیگر به سطح 5,100 رسید؛ شاخص Nikkei 225 به بالاترین رکورد جدید خود صعود کرد.
  • شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاهای غیرخوراکی ماه ژانویه ایالات متحده به 0.42 درصد نسبت به ماه گذشته شتاب گرفت.
  • شاخص‌های مدیران خرید (PMI) ماه فوریه چین بهبودی نابرابر را نشان می‌دهند.

اخبار بازار

  • سهام در ایالات متحده روز گذشته همراه با سهام آسیایی افزایش یافت، به طوری که شاخص S&P 500 برای دومین بار امسال از سطح 5,100 فراتر رفت و شاخص نیکی 225 ژاپن امروز صبح به بالاترین سطح در همه زمان‌ها، کمی پایین‌تر از نشانه 40,000 رسید. این رشد به طور گسترده با داده‌های تورمی آمریکا که مطابق با انتظارات بود، هدایت شد. قراردادهای آتی آمریکا و اروپا نیز امروز صبح، با افزایش ارزش معامله شدند.
  • روند کاهش تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) در آمریکا در ماه ژانویه معکوس شد، به طوری که شاخص مربوط به کالاهای غیرخوراکی آن یک افزایش 0.42 درصدی نسبت به ماه قبل را نشان داد، که نشان دهنده تورم سالانه 2.5 درصدی پس از دو ماه ماندن زیر 2 درصد بر اساس مبنای سالانه تنظیم شده برای فصل 6 ماهه است. با این حال، تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) همچنان خیلی پایین‌تر از معیار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) است که نشان دهنده رسیدن شاخص مربوط به کالاهای غیرخوراکی ماه ژانویه به 3.6 درصد 6 ماهه تنظیم شده برای فصل است. تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی خود را برای شروع اولین کاهش نرخ بهره توسط کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در جلسه ماه ژوئن این کمیته، به میزان 25 واحد، همراه با دو کاهش 25 واحدی دیگر در ماه‌های سپتامبر و دسامبر امسال، حفظ کرده است. تقویت قیمت‌های خدمات در تخمین‌های شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) دیروز احتمالاً اعتماد کمیته فدرال بازار آزاد را به این که بازگشت پایدار به تورم 2 درصد در دسترس است، زیر سوال می‌برد.
  • شاخص وزنی دلار امروز صبح پس از آن که دیروز بر اساس داده‌ها 0.2 درصد افزایش یافت، ثابت مانده است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات چین در ماه فوریه به دلیل هزینه‌های سال نوی چینی، بازگشت بزرگی داشته و به بالاترین سطح 7 ماهه خود یعنی 51 رسیده است. با این حال، تیم تحقیقاتی ما عقیده دارد که اشتغال ضعیف‌تر و چشم‌انداز مهار شده به معنای احتمال بازگشت پایدار در خدمات/ مصرف نیست. کاهش مداوم در شاخص مدیران خرید (PMI) ساخت‌وساز نشان می‌دهد که املاک همچنان یک ریسک کلیدی است. شاخص مدیران خرید (PMI) تولید NBS همچنان در حالت انقباض در 49.1 باقی مانده است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 1 مارس 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.