گزارش روزانه بازار فارکس، 5 مارس 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-5-مارس-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • شاخص S&P 500 به طور کلی ثابت بود.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) توکیو فراتر از انتظارات بود.
  • چین هدف 5 درصد برای رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) را اعلام کرد.

اخبار بازار

  • پس از آن که شاخص S&P ۵۰۰ و قراردادهای آتی سهام اروپایی تقریبا به بالاترین سطوح همه زمان‌ها در اواخر هفته گذشته رسیدند، شب گذشته کمی اُفت کردند. همچنان که فعالان بازار منتظر داده‌های بیشتری در این هفته هستند تا مسیر نرخ‌های آمریکا را تعیین کند، که با داده‌های ISM خدماتی امروز شروع می‌شود، جایی که تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کند انتشار این داده‌ها از انتظارات بازار بهتر باشد، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و دلار آمریکا در جلسه دیروز به طور گسترده‌ای بدون تغییر بودند (بلومبرگ).
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده توکیو شب گذشته با ثبت رقمی به میزان ۲.۶ درصد در مقابل اتفاق نظر ۲.۵ درصد، غافلگیرکننده بود و به بالاتر از هدف ماه فوریه بانک ژاپن (BoJ) جهش کرد و احتمال برای خروج زودهنگام از سیاست نرخ بهره منفی در این ماه را تقویت نمود. تیم تحقیقات بارکلیز همچنان انتظار دارد که بانک ژاپن (BoJ) در جلسه ماه آوریل خود نرخ‌ها را افزایش دهد اگرچه اذعان می‌کند که خطری از افزایش نرخ در جلسه آینده ماه مارس وجود دارد؛ پس از انتشار این داده و مطرح شدن نظراتی مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره از سوی اوئدا (Ueda)، رئیس بانک ژاپن، و سایر سخنرانان بانک مرکزی، این خطر بیشتر شده است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی سالانه خود را در ۵ درصد تعیین کرد، هدفی که لی کیانگ (Li Qiang)، نخست وزیر چین، پذیرفت نیازمند حمایت سیاسی «از تمام جبهه‌ها» برای دستیابی به آن است. این هدف رشد بالاتر از انتظارات تحلیلگران است که رشد متوسط ۴.۶ درصدی برای چین در این سال را پیش‌بینی می‌کنند، و تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) فکر می‌کند که بسته تشویقی اقتصادی قابل توجهی برای دستیابی به این اهداف مورد نیاز است. دولت این کار را دیروز با انتشار اوراق قرضه دولتی به ارزش ۱ تریلیون یوان آغاز کرد، که چهارمین انتشار این نوع اوراق در ۲۶ سال گذشته و اولین بار از زمان همه‌گیری بیماری کووید-19 محسوب می‌شود (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 5 مارس 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.