بنیانگذاران طرح پانزی 400 میلیون دلاری ارز دیجیتال در آرژانتین دستگیر شدند

بنیانگذاران-طرح-پانزی-400-میلیون-دلاری-ارز-دیجیتال-در-آرژانتین-دستگیر-شدند
آنچه در این مقاله میخوانید

دو فرد، یک زن و یک مرد، در آرژانتین به اتهام اجرای یک طرح پانزی که بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را در برزیل جابجا کرده بود، دستگیر شدند. در این عملیات که با همکاری پلیس فدرال آرژانتین (Argentine Federal Police) و اینترپل (Interpol) انجام شد، محل اقامت این زوج ردیابی شد.

دستگیری زوجی در آرژانتین به اتهام سازماندهی طرح پانزی 400 میلیون دلاری در برزیل

پلیس فدرال آرژانتین (Federal Police of Argentina) از دستگیری دو فرد، یک زن و یک مرد، بنیانگذاران یک طرح پانزی که بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را در برزیل جابجا کرده بود، خبر داد. در این عملیات، پلیس توانست موقعیت این دو فرد را پس از ورود به کشور با نام‌های جعلی ردیابی کند.

مرد، که در آرژانتین به عنوان “ژوائو فلیپه کوستا” (Joao Felipe Costa) شناخته می‌شد، توسط رسانه‌های محلی به عنوان آنتونیو ایناسیو دا سیلوا نتو (Antonio Inacio Da Silva Neto)، یکی از بنیانگذاران شرکت برایسکامپانی (Braiscompany)، شرکتی که هدف آن “ساختن آزادی مالی برای هزاران نفر از طریق اطلاعات” عنوان شده بود، معرفی شد. زن نیز به عنوان فابریسیا فاریاس کامپوس (Fabricia Farias Campos)، شریک دا سیلوا، شناسایی شد.

دا سیلوا نتو دارای حکم قرمز اینترپل (Interpol) به نام خود بود که در مارس ۲۰۲۳، به اتهام ارتکاب جرائم علیه سیستم مالی برزیل، پولشویی، و جرائم علیه بازار سرمایه صادر شده بود. در ماه فوریه، این زوج در مجموع به گذراندن بیش از ۱۵۰ سال در زندان، ۸۸ سال و ۷ ماه برای دا سیلوا نتو و ۶۱ سال و ۱۱ ماه برای فاریاس کامپوس محکوم شدند.

دستگیری پس از تحقیقات مفصلی انجام شد که موقعیت مکانی زوج را با ردیابی خریدها و پرداخت‌های مختلف انجام شده با نام‌های جعلی آنها در آرژانتین مشخص کرد. این زوج اکنون در بازداشت مقامات آرژانتینی هستند، که باید دستور استرداد را برای ارسال آنها به برزیل، جایی که آنها زندانی خواهند شد، امضا کنند.

در ماه دسامبر، مرد دیگری که با پرونده برایسکامپانی (Braiscompany) مرتبط بود، از آرژانتین به برزیل استرداد شد. هویت این مرد فاش نشد. او مظنون به فعالیت به عنوان عامل مالی شرکت بود، که در نقش یک کارگزار، واسطه معاملات مالی برایسکامپانی با سایر شرکت‌ها بود.

نظر شما در مورد دستگیری موسس Braiscompany در آرژانتین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بنیانگذاران طرح پانزی 400 میلیون دلاری ارز دیجیتال در آرژانتین دستگیر شدند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.