تصمیم بانک کانادا برای نرخ‌های بهره

تصمیم بانک کانادا برای نرخ‌های بهره
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی کانادا احتمالاً نرخ بهره را برای پنجمین جلسه متوالی ثابت نگه می‌دارد، زیرا کاهش ریسک‌های رکود به سیاست‌گذاران فرصت بیشتری می‌دهد تا قبل از تعدیل هزینه‌های استقراض، اطلاعات دقیق‌تری از تورم داشته باشند.

بازارها و اقتصاددانان به طور گسترده انتظار دارند سیاست‌گذاران به رهبری فرماندار تیف مکلم، نرخ بهره را در روز چهارشنبه روی 5 درصد ثابت نگه دارند. مقامات احتمالاً موضع خنثی خود را حفظ خواهند کرد و تکرار می‌کنند که آنها همچنان خواهان شواهد بیشتری هستند مبنی بر اینکه کمپین آنها برای مهار فشارهای قیمتی کارآمد است.

اقتصاد به کندی در حال رشد است، اما به سرعت در حال بدتر شدن نیست، و در پایان سال گذشته با سرعت سالانه 1 درصد رشد کرد. درخواست‌های رکود در میان وام دهندگان بزرگ کم‌رنگ شده است و به اصطلاح فرود نرم به طور فزاینده‌ای به عنوان محتمل‌ترین سناریو دیده می‌شود.

تغییر سالانه در شاخص قیمت مصرف‌کننده در ژانویه به 2.9 درصد کاهش یافت، این دومین بار در 34 ماه گذشته است که فشار قیمت‌ها به زیر سقف 3 درصدی باند هدف بانک کاهش یافته است. با این حال، تورم اصلی ثابت شده است و مقامات بارها گفته‌اند که تا زمانی که از مشاهده شواهد پایدار از کاهش تورم راضی نباشند، به بحث در مورد کاهش قیمت‌ها روی نمی‌آورند.

دیدگاه خود را درباره تصمیم بانک کانادا برای نرخ‌های بهره بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.