وضعیت لیر ترکیه برای بدترین هفته در 8 ماه گذشته

وضعیت لیر ترکیه برای بدترین هفته در 8 ماه گذشته
آنچه در این مقاله میخوانید

زیان لیر در هفته جاری، ارز ترکیه را در مسیر بدترین عملکرد هفتگی خود از 21 جولای قرار داده است، زیرا تورم بالاتر از حد انتظار، همراه با نگرانی از کاهش ذخایر، بر این ارز تأثیر می گذارد. انتظار می رود که نوسانات در این ماه در آستانه انتخابات محلی همچنان بالا باشد.

واحد پول ترکیه در روز جمعه با 0.2 درصد کاهش به 31.9536 در هر دلار آمریکا رسید و زیان این هفته را به 1.9 درصد افزایش داد. نوسانات ضمنی یک ماهه جفت ارز USD-TRY، در این هفته به بالاترین سطح در بیش از چهار ماه گذشته رسیده است.

لیر در بیشتر ماه فوریه پس از افزایش شدید جفت USD-TRY در سال گذشته در مسیر کاهش ارزش ثابت و تدریجی قرار داشت. زیان‌ها در این ماه شتاب بیشتری گرفته است زیرا کاهش ذخایر خارجی و تورم بدتر از حد انتظار قیمت مصرف‌کننده فشار بیشتری بر ارز پیش از انتخابات شهرداری در 31 مارس وارد کرده است.

مهمت شیمشک، وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه روز پنجشنبه در مصاحبه با CNNTurk به بلاتکلیفی قبل از انتخابات اشاره کرد و گفت که این کشور پس از رأی گیری به سمت فضایی با عدم اطمینان سیاسی کمتر حرکت خواهد کرد.

دیدگاه خود را درباره وضعیت لیر ترکیه برای بدترین هفته در 8 ماه گذشته بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.