گزارش روزانه بازار فارکس، 11 مارس 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-11-مارس-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • تیم تحقیقات بارکلیز اکنون احتمال خروج بانک ژاپن از سیاست نرخ بهره منفی را تا ماه مارس تغییر داده است.
  • پس از اصلاحات نزولی در داده‌های قبلی مربوط به اشتغال غیرکشاورزی ( NFP)، ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) از سطح 1.28 فراتر رفت.
  • تورم ایالات متحده و داده‌های مربوط به بازار کار بریتانیا در روز سه شنبه این هفته در کانون توجه است.

اخبار بازار

  • امروز صبح، سهام در آسیا به همراه قراردادهای آتی بازار سهام آمریکا و اروپا کاهش یافت. پس از این که اتحادیه‌های کارگری در هفته گذشته بزرگترین افزایش دستمزد از سال ۱۹۹۳ را درخواست کردند، همچنان که شرکت‌کنندگان بازار احتمال خروج بانک ژاپن از سیاست نرخ بهره منفی (NIRP) را در ماه مارس افزایش دادند، سهام ژاپن بیشترین کاهش را داشتند. تیم تحقیقات بارکلیز اکنون احتمال تقریباً مساوی خروج از سیاست نرخ بهره (NIRP) را در ماه مارس یا آوریل، اما با احتمال بیشتری برای اقدام بانک ژاپن در این ماه، پیش‌بینی می‌کند.
  • در روز جمعه، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) از 147.80 به 146.80 سقوط کرد و از آن زمان صبح امروز با نرخی ثابت معامله شد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • پس از کاهش ارزش قابل توجه در روز جمعه به دنبال انتشار گزارش مربوط به اشتغال بخش غیرکشاورزی در ماه فوریه، ارزش دلار امروز صبح اندکی کاهش یافت، که یک عملکرد قیمتی ثابت محسوب می‌شود. مشاغل غیرکشاورزی در ماه فوریه ۲۷۵ هزار واحد افزایش یافت، که بیشتر از اتفاق نظر ۲۰۰ هزار مورد است. با این حال، این گزارش همراه با تعدیل ۱۶۷ هزار واحدی دو ماه گذشته بود، که اساساً افزایش بزرگ ماه ژانویه را اصلاح کرد. متوسط دستمزد ساعتی در ماه ژانویه اندکی کاهش یافت و در ماه فوریه بیش از انتظار کاهش یافت. در همین حال، نظرسنجی خانوارها تصویری حتی ضعیف‌تر ارائه داد، چون نشان داد که اشتغال برای سومین ماه متوالی کاهش یافته و نرخ بیکاری بیش از انتظار، به ۳.۹ درصد افزایش یافته است.
  • ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) در روز جمعه از سطح 1.28 فراتر رفت و از آن زمان امروز صبح در حدود 1.2840 ثابت مانده است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • این هفته تمرکز بر روی گزارش مربوط به تورم ماه فوریه ایالات متحده در روز سه‌شنبه و داده‌های شاخص خرده‌فروشی در روز پنجشنبه خواهد بود. در ژاپن، ما نتایج اولیه دستمزدهای شانتو (shunto) را در روز جمعه داریم. در بریتانیا، داده‌های مربوط به بازار کار در روز سه‌شنبه منتشر می‌شود. در منطقه یورو، بازارها در طول هفته منتظر انتشار داده‌های نهایی شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) کشورها برای ماه فوریه هستند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 11 مارس 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.