دونالد ترامپ بیت کوین را “شکل دیگری ازارز” می‌نامد – او می‌گوید “گاهی به مردم اجازه می‌دهم از طریق بیت کوین پرداخت کنند”

trump-bitcoin
آنچه در این مقاله میخوانید

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بیت کوین را به عنوان “یک نوع ارز دیگر” توصیف کرده است و تأکید می‌کند که این رمزارز خودش یک زندگی خاص به دست آورده است. او همچنین اجازه می‌دهد که مردم با رمزارزها برای خرید کالاهای تجاری خود پرداخت کنند. ترامپ گفت: “از آن استفاده زیادی شده است و من مطمئن نیستم که در این مرحله بخواهم آن را حذف کنم.”

دونالد ترامپ بیت کوین را به عنوان نوعی ارز در نظر می‌گیرد

دونالد ترامپ (Donald Trump)، نامزد ریاست جمهوری و رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در مصاحبه با CNBC روز دوشنبه، دیدگاه خود را درباره بیت کوین بیان کرد.

زمانی که از او پرسیده شد که نظرش درباره رمزارزها چیست، ترامپ تکرار کرد: “خوب، خودش یک زندگی خاص به دست آورده است.” او افزود: “گاهی اوقات برای تفریح کارهای کوچکی انجام می‌دهم، و… با آن پول درمی‌آورم اما با آن سرگرم هم می‌شوم.” او به فروش کفش خود اشاره کرد.

این پاسخ، جو کرنن (Joe Kernen)، مجری CNBC را برانگیخت تا بپرسد: “یعنی شما بیت کوین خریده‌اید؟” رئیس جمهور سابق پاسخ داد: “نه، نه، نه، اما گاهی اجازه می‌دهم مردم از طریق بیت کوین پرداخت کنند، یا اجازه می‌دهم مردم در [ارز] جدیدی درگیر شوند.” او ادامه داد:

“اگر به آن فکر کنید، این یک نوع دیگر از ارز است.”

ترامپ اضافه کرد: “من قبلاً می‌گفتم… من یک ارز می‌خواهم، من دلار می‌خواهم. من نمی‌خواهم مردم از دلار خارج شوند و همچنان این احساس را دارم، اما به شما می‌گویم، این [بیت کوین] زندگی خودش را به دست آورده است.”

او در ادامه در مورد موفقیت فروش «کتانی محدود» خود صحبت کرد:

“ما هزار کتانی فروختیم… و می‌توانستید از طریق… ارزهای جدید دیوانه‌وار ما عبور کنید، چون من آنها را این گونه خطاب می‌کنم. آنها دیوانه‌اند – چه بیت کوین باشد چه رمزارزهای دیگر.”

رئیس جمهور سابق ایالات متحده اضافه کرد: “خیلی‌ها برای خرید این چیزها می‌آمدند… آخرین جفت به قیمت ۴۵۰,۰۰۰ دلار فروخته شد، مردم برای این کتانی‌ها دیوانه می‌شدند… هر دوستی که داشتم برای یک جفت کتانی با من تماس می‌گرفت. پس این فقط شروع آن است.”

ترامپ خاطرنشان کرد: “و من متوجه شدم که خیلی از آنها با ارز جدید پرداخت شده‌اند، این یک ارز دیجیتال جدید است، و نمی‌توانستم باور کنم که مقدار آن چقدر است.” اخیراً گزارش شده است که سبد سرمایه رمز ارز ترامپ به دلیل افزایش ارزش اتریوم (ETH) و سکه‌های ماگا (TRUMP) رشد قابل توجهی داشته است. در مورد رمز ارز، ترامپ به خبرگزاری گفت:

“من دیده‌ام، استفاده زیادی از آن شده است، و من مطمئن نیستم که در این مرحله بخواهم آن را حذف کنم.”

با این حال، ترامپ تأکید کرد: “من بسیار سنتی هستم. دوست دارم با دلار بمانم، می‌دانید، دلار را انتخاب می‌کنم. از این که کشورها از دلار فاصله می‌گیرند، بیزارم.” رئیس جمهور سابق آمریکا تأکید کرد:

“من اجازه نمی‌دهم کشورها از دلار خارج شوند، چون وقتی ما آن استاندارد را از دست بدهیم، این مثل از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.”

او هشدار داد که از دست دادن جایگاه دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی “مانند باختن در جنگ، ضربه‌ای به کشور ما خواهد بود و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد و اکنون بیش از حد کشورها در تلاش هستند تا از دلار فاصله بگیرند.”

بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی نظرات ترامپ را به عنوان نشانه‌ای از دید مثبت او نسبت به بیت کوین و پیشنهادی مبنی بر این که اگر او به کاخ سفید بازگردد، ممکن است موضع شدیدی نسبت به رمز ارزها اتخاذ نکند، تفسیر می‌کنند. موضع ترامپ نسبت به بیت کوین و سایر رمز ارزها از زمان ریاست جمهوری او، زمانی که اظهار داشت آنها “پول نیستند” و ارزش آنها «بر پایه هوا» و بسیار نوسانی است، تحول یافته است. او همچنین چندین مجموعه توکن غیر قابل معاوضه (NFT) را راه‌اندازی کرده است، و دارایی‌های رمز ارز او از درآمد حاصل از فروش، سود قابل توجهی به دست آورده است.

ماه گذشته، ترامپ گفت: “بیش از پیش مشاهده می‌کنم که مردم می‌خواهند با بیت کوین پرداخت کنند … بنابراین من می‌توانم با آن به هر دو شیوه کنار بیایم.” علاوه بر این، او وعده داده است که اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، از انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی (CBDC) توسط فدرال رزرو جلوگیری کند و آن را «تهدیدی خطرناک برای آزادی» خوانده است.

شما در مورد اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در مورد بیت کوین چه فکر می‌کنید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دونالد ترامپ بیت کوین را “شکل دیگری ازارز” می‌نامد – او می‌گوید “گاهی به مردم اجازه می‌دهم از طریق بیت کوین پرداخت کنند” بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.