ژاپن به دنبال افزایش نرخ بهره بعد از 17 سال

سرمایه گذاران نگاه بلندمدت را به عنوان افزایش نرخ بهره در ژاپن می‌بینند
آنچه در این مقاله میخوانید

ژاپن در آستانه این است که ببیند آیا افزایش دستمزدها به اندازه‌ای قوی خواهد بود که بانک مرکزی را وادار کند تا اولین افزایش نرخ بهره خود را از سال 2007 در اوایل هفته آینده انجام دهد، حرکتی که بر قیمت‌ها در همه چیز از دارایی‌های مالی گرفته تا وام مسکن و نیازهای روزانه تأثیر می‌گذارد.

طیف گسترده‌ای از اتحادیه‌ها در این هفته از معاملات دستمزد امسال گزارش می‌دهند، که چهارشنبه یکی از سنگین‌ترین روزها برای اعلام است. رنگو، بزرگترین فدراسیون اتحادیه‌های کارگری، اولین آمار خود را از توافقات دستمزد سالانه توسط کارفرمایان و نمایندگان کارگری در روز جمعه منتشر خواهد کرد.

مقامات بانک مرکزی ژاپن پس از مشاهده آمار اولیه مذاکرات دستمزد بهاره در ماه مارس تصمیم خواهند گرفت که آیا نرخ‌ها را افزایش دهند یا خیر.

کازوئو اوئدا، فرماندار BOJ، توجه زیادی به نتایج دارد زیرا او و هیئت مدیره‌اش تصمیم می‌گیرند که آیا هدف طولانی‌مدت آن‌ها یعنی تورم ۲ درصدی پایدار در نظر گرفته شده است یا خیر. آن‌ها می‌خواهند چرخه‌ای را ببینند که افزایش دستمزدها را به افزایش قیمت‌های ناشی از تقاضا گره می‌زند.

فرماندار اوئدا گفت که مذاکرات دستمزد بهاره یک رویداد کلیدی است. ماری ایواشیتا، اقتصاددان ارشد بازار در شرکت اوراق بهادار دایوا، گفت: اگر نتایج از 3.8 درصد سال گذشته عبور کند، فکر می‌کنم BOJ باید به نرخ منفی پایان دهد.

این نتیجه رنگو را به عنوان یک نقطه کانونی کلیدی برای بازیگران بازار می‌سازد که سعی می‌کنند زمان حرکت BOJ را بسنجند. مبادلات نوسان یک شبه در حال حاضر به نفع حرکت مارس نسبت به آوریل است زیرا گمانه زنی‌ها در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره در هفته گذشته یا بیشتر رشد کرده است.

احتمالاً در آستانه حرکت BOJ به سمت عادی سازی سیاست‌ها و فراتر از آن، حرکت‌های بی‌ثبات در بازارها ادامه خواهد داشت. سهام که اخیراً به بالاترین حد خود رسیده است، احتمالاً در صورت تغییر سیاست، همراه با اوراق قرضه ضربه خواهند خورد.

بانک مرکزی روز دوشنبه علیرغم کاهش ارزش سهام، از خرید وجوه قابل معامله در بورس خودداری کرد، اقدامی که به گمانه زنی‌ها درباره حرکت ماه مارس دامن زد. اوئدا متعهد شده است که به خرید اوراق قرضه دولتی ژاپن ادامه دهد تا از ویرانی در بازار جلوگیری کند.

دیدگاه خود را درباره ژاپن به دنبال افزایش نرخ بهره بعد از 17 سال بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.