رابرت کیوساکی هشدار می‌دهد که بزرگ‌ترین حباب تاریخ، بومرها را از بین خواهد برد – او به خرید «دارایی‌های واقعی» مانند بیت‌کوین توصیه می‌کند

BTC-kiyosaki-bubble
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی پول” (Rich Dad Poor Dad)، هشدار داده است که بزرگترین حباب در تاریخ، نسل بیبی بومرها را نابود خواهد کرد و تاکید کرده است که بازار سهام قرار است سقوط کند. او می‌گوید: “اکنون وقت آن است که واقع‌بین باشیم”، و به سرمایه‌گذاران برای خرید “دارایی‌های واقعی” مانند طلا، نقره و بیت کوین “پیش از اینکه بزرگترین حباب در تاریخ منفجر شود” توصیه می‌کند.

هشدار رابرت کیوساکی در مورد بزرگ‌ترین حباب

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر فقیر” (Rich Dad Poor Dad)، با هشدار دیگری درباره بزرگترین سقوط تاریخی بازگشته است. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

او توضیح داد که نسل بیبی بومرها به دلیل برنامه‌های ناکافی بازنشستگی ۴۰۱(k) خود، در حال نابودی به دست بزرگترین سقوط تاریخی هستند. او روز دوشنبه در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس (X) نوشت: “نسل بیبی بومرها ورشکست می‌شوند”، و افزود:

“متأسفانه، بزرگترین حباب تاریخی بیبی بومرها را نابود خواهد کرد، چون بومرها نخستین نسل با برنامه‌های بازنشستگی ۴۰۱k ناپایدار هستند. بازار سهام آماده سقوط است. وقت آن است که واقع بین باشیم. دارایی‌های واقعی مانند طلا، نقره، و بیت کوین را قبل از این که بزرگترین حباب تاریخی منفجر شود، خریداری کنید.”

بیبی بومرها (Baby Boomers) به نسلی از مردم اشاره دارد که بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ میلادی متولد شده‌اند. این اصطلاح بیانگر افزایش ناگهانی در نرخ زاد و ولد پس از پایان جنگ جهانی دوم است و این دوره زمانی به عنوان دوره «بوم تولد» شناخته می‌شود. بیبی بومرها در زمان رشد اقتصادی و اجتماعی بعد از جنگ بزرگ شدند و اغلب با پدیده‌هایی مانند رفاه اقتصادی و تغییرات فرهنگی و اجتماعی در نیمه دوم قرن بیستم مرتبط هستند.

کیوساکی درباره اقتصاد ایالات متحده نیز هشدار داد. او روز شنبه در رسانه اجتماعی ایکس (X) نوشت: «نترسید؛ آماده باشید: بدهی ایالات متحده ۳۴ تریلیون دلار است. بدهی هر ۹۰ روز تا ۱ تریلیون دلار افزایش می‌یابد. آمریکا بیمار است. هم اکنون آماده شوید. بیشتر طلا، نقره، بیت کوین بخرید. لطفاً مراقب باشید.”

این نویسنده مشهور، همیشه طرفدار سرمایه‌گذاری روی طلا، نقره، و بیت کوین بوده است. او از طلا و نقره با عنوان «پول خدا» یاد می‌کند، در حالی که بیت کوین را «پول مردم» می‌داند. در مقابل، او واحدهای پولی فیات، از جمله دلار آمریکا را «پول جعلی» می‌نامد. این نویسنده معروف، بیت کوین را به عنوان هِجی در برابر تخریب ثروت ناشی از فدرال رزرو، دولت و بانکداران وال استریت معرفی کرده است. در ماه ژانویه، او به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که بیت کوین را به عنوان هِجی در برابر افزایش بدهی ملی آمریکا در نظر بگیرند. پیش‌بینی‌های کیوساکی تصویری تیره و تار از وضعیت اقتصادی جهانی را نشان می‌دهند، و حتی مشابه سرنوشتی که برای امپراتوری روم رقم خورد، احتمال فروپاشی امپراتوری آمریکا را پیش‌بینی می‌کند.”

کیوساکی به جمع افراد خوش‌بین نسبت به بیت کوین پیوسته است و پیش‌بینی می‌کند که ارزش آن تا پایان سال به ۳۰۰,۰۰۰ دلار برسد. این اظهار نظر پس از پیش‌بینی قبلی او مبنی بر رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار تا ماه ژوئن صورت گرفته است. او به تازگی توضیح داده است که کاهش قیمت‌ها را به عنوان فرصت‌های خرید می‌بیند.

نظر شما در مورد توصیه‌ها و هشدارهای رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کیوساکی هشدار می‌دهد که بزرگ‌ترین حباب تاریخ، بومرها را از بین خواهد برد – او به خرید «دارایی‌های واقعی» مانند بیت‌کوین توصیه می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.