کلاهبرداران فیشینگ تنها در ماه فوریه 47 میلیون دلار از 57,000 قربانی سرقت کردند!

کلاهبرداران-فیشینگ-47 میلیون-دلار-از-57,000-قربانی-سرقت-کردند-!
آنچه در این مقاله میخوانید

تقریباً ۴۷ میلیون دلار از حدود ۵۷,۰۰۰ کاربر رمزارز توسط مجرمانی که از کلاهبرداری‌های فیشینگ برای جذب قربانیان استفاده می‌کنند، به سرقت رفت. داده‌های Scam Sniffer نشان می‌دهد که بیشتر سرقت‌ها در زنجیره اتریوم رخ داده است، و توکن‌های ERC-20 بیشتر مورد هدف قرار گرفته‌اند. بر خلاف ماه ژانویه، تعداد قربانیانی که در ماه فوریه اموال دیجیتالی بیش از ۱ میلیون دلار از دست دادند، ۷۵ درصد کمتر بود.

حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی

بر اساس آخرین گزارش پلتفرم ضد کلاهبرداری Scam Sniffer، بیش از ۵۷,۰۰۰ کاربر رمزارز تقریباً ۴۷ میلیون دلار را فقط در ماه فوریه به دلیل کلاهبرداری‌های فیشینگ از دست داده‌اند. داده‌های گزارش نشان می‌دهد که سرقت بیش از ۶ میلیون دلاری کلاهبرداران فیشینگ در تاریخ ۱۵ فوریه (26 بهمن)، موفق‌ترین روز برای آنها و بدترین روز برای کاربران رمزارز در آن ماه بوده است.

Fake-Social-Media-Accounts

با این حال، داده‌ها نیز نشان می‌دهند که، بر خلاف ماه ژانویه، تعداد قربانیانی که مقادیر دیجیتالی بیش از ۱ میلیون دلار را از دست دادند در ماه فوریه ۷۵ درصد کاهش یافت. طبق گزارش Scam Sniffer، با وجود هشدارهای مکرر، بسیاری از قربانیان فیشینگ هنوز طعمه حساب‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی شده‌اند که پروژه‌های محبوب Web3 را جعل می‌کنند.

از نظر توزیع، داده‌های Scam Sniffer نشان می‌دهند که بیشتر دزدی‌ها در زنجیره اتریوم، با توکن‌های ERC-20 به عنوان پر هدف‌ترین موارد، رخ داده‌اند.

در این گزارش آمده است: “در دزدی‌ها، شبکه اصلی اتریوم ۷۸ درصد از کل را تشکیل می‌دهد. دارایی‌های اصلی دزدیده شده توکن‌های ERC20 هستند که ۸۶ درصد را تشکیل می‌دهند. بیشتر دزدی‌ها از تمام توکن‌های ERC20 به دلیل امضاهای فیشینگی مانند Permit، Increase Allowance و Uniswap Permit2 بوده است.”

داده‌ها نشان می‌دهند که Arbitrum، که کاربران در آن دارایی‌های دیجیتال به ارزش تقریبا ۳.۵ میلیون دلار را از دست دادند، زنجیره‌ای است که دومین ضرر بزرگ را تجربه کرده است. زنجیره BNB با تجربه‌ ضررهایی به ارزش تنها ۲.۵ میلیون دلار، در مقام سوم قرار دارد، در حالی که Polygon و Optimism با ضررهایی به ترتیب تقریبا ۱.۸ میلیون دلار و ۱.۴ میلیون دلار، پنج زنجیره‌ برتر را تکمیل می‌کنند.

در همین حال، این گزارش فاش می‌کند که مجرمان فیشینگ سپس از کیف پول‌های امن یا به اصطلاح کیف پول‌های خلاصه‌سازی حساب به عنوان تصویب‌کننده‌های هزینه‌ توکن خود استفاده می‌کردند. این کیف پول‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهند تا دارایی‌های کاربران را برداشت کنند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کلاهبرداران فیشینگ تنها در ماه فوریه 47 میلیون دلار از 57,000 قربانی سرقت کردند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.