اولین کاهش نرخ بهره ECB ممکن است در ژوئن رخ دهد

رشد بیش از حد انتظار اقتصاد منطقه یورو
آنچه در این مقاله میخوانید

پابلو هرناندز د کاس، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا گفت که انتظار دارد در صورت ادامه تعدیل تورم طبق پیش‌بینی، نرخ بهره در ماه ژوئن کاهش یابد.

رئیس بانک مرکزی اسپانیا در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد به ال پریودیکو گفت: اعلام هفته گذشته مبنی بر اینکه ما هدف خود را برای رساندن تورم به 2 درصد تکمیل کرده‌ایم، با کاهش نرخ بهره به زودی سازگار است و این احتمالاً در ژوئن اتفاق می‌افتد.

او گفت که در صورت ادامه پیش‌بینی‌های اصلی برای دستیابی به اهداف در ماه‌های آینده، اولین کاهش نرخ بهره می‌تواند در آن صورت اتفاق بیفتد.

مقامات بانک مرکزی اروپا احتمالاً اولین کاهش نرخ بهره خود را در تابستان انجام خواهند داد، زیرا مطمئن شوند که تورم به طور پایدار به هدف 2 درصد باز می‌گردد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اوایل این ماه گفت که کاهش قطعی در قیمت‌های مصرف‌کننده وجود دارد، اما او به اندازه کافی برای شروع تسهیلات پولی مطمئن نیست.

 

دیدگاه خود را درباره اولین کاهش نرخ بهره ECB ممکن است در ژوئن رخ دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.