شرط‌بندی سرمایه‌گذاران بر روی سود پوند در بالاترین سطح

شرط‌بندی سرمایه‌گذاران بر روی سود پوند در بالاترین سطح
آنچه در این مقاله میخوانید

شرط‌بندی سرمایه‌گذاران بر روی سود پوند در بالاترین سطح در 17 سال گذشته است و اگر بانک انگلستان در این هفته به همتایان خود در کاهش نرخ‌ها بپیوندد، ارز در معرض خطر عقب‌نشینی قرار می‌گیرد.

بر اساس داده‌های کمیسیون معاملات آتی کالا برای هفته منتهی به 12 مارس، صندوق‌های تامینی همچنان صعودی باقی می‌مانند در حالی که مدیران دارایی‌ها در حال کاهش موقعیت‌های فروش خود هستند، و بر اساس داده‌های کمیسیون معاملات آتی کالا برای هفته منتهی به 12 مارس، شرط‌بندی کلی به نفع استرلینگ به بالاترین میزان از ژوئیه 2007 رسیده است.

با توجه به ثابت ماندن قیمت‌های بریتانیا، این شرط بندی‌ها بر این اساس است که BOE کاهش نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری نسبت به فدرال رزرو یا بانک مرکزی اروپا متوقف کرده است. با این حال بانک‌هایی مانند Goldman Sachs Group هشدار می‌دهند که اگر داده‌های تورم این هفته بیش از پیش‌بینی‌ها کند شود، BOE ممکن است زودتر حرکت کند و در صورت خروج سرمایه‌گذاران از موقعیت‌های خرید، پوند را در معرض دید قرار دهد.

روبرتو کوبو گارسیا، رئیس استراتژی G-10 FX در Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA، گفت: موقعیت فعلی نشان می‌دهد که پتانسیل صعودی پوند محدود است و هر خبر منفی می‌تواند باعث اصلاح شود. اگر آمار تورم یا اشتغال در بهار ضعیف شود، پوند در تابستان در سطوح پایین‌تری معامله می‌شود.

بازارهای پول اولین کاهش 25 امتیازی BOE را در ماه آگوست، پیش از جلسه بعدی بانک مرکزی در روز پنجشنبه، قیمت‌گذاری می‌کنند. گارسیا از BBVA گفت، تغییر به سمت تسهیل تا ژوئن  همانطور که سیتی گروپ و گلدمن ساکس انتظار داشتند  باعث کاهش این موقعیت‌های خرید در هفته‌های آینده خواهد شد.

اکنون پس از رسیدن به بالاترین سطح هفت ماهه نزدیک به 1.29 دلار در اوایل این ماه، بالای 1.27 دلار معامله می‌شود. اریک نلسون، استراتژیست کلان در بانک ولز فارگو، گفت: هرگونه نشانه‌ای از کاهش فشار قیمت در داده‌های بریتانیا که در روز چهارشنبه منتشر می شود، می تواند باعث فروش شود، به ویژه اگر فدرال رزرو در همان روز سیگنال دهد که ممکن است نرخ‌های بهره آمریکا برای مدت طولانی‌تری بالا بماند.

دیدگاه خود را درباره شرط‌بندی سرمایه‌گذاران بر روی سود پوند در بالاترین سطح بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.