جیم راجرز، سرمایه‌گذار مشهور، انتظار دارد همه رمز ارزها ناپدید شوند – او می‌گوید ارزش بیت کوین روزی به صفر می‌رسد

jim-rogers-crypto
آنچه در این مقاله میخوانید

جیم راجرز (Jim Rogers)، سرمایه‌گذار با تجربه، که با همکاری جورج سوروس (George Soros)، سرمایه‌گذار میلیاردر، صندوق کوانتوم (Quantum Fund) را تأسیس کرد، انتظار دارد که تمام رمز ارزها، از جمله بیت کوین (Bitcoin)، روزی ناپدید شوند. او با پیش‌بینی این که ارزش بیت کوین به “صفر” خواهد رسید، تاکید کرد: “من بسیار در مورد کریپتو (Crypto) بدبین هستم. انتظار ندارم که دوام بیاورد … من هیچ ارزش بلندمدتی در رمز ارز دیجیتال نمی‌بینم.”

جیم راجرز (Jim Rogers) همچنان نسبت به کریپتو بدبین است

با وجود افزایش اخیر قیمت بیت کوین که به رکورد جدیدی دست یافت، جیم راجرز، سرمایه‌گذار با تجربه، همچنان به طور گسترده نسبت به ارز دیجیتال و بازار کریپتو بدبین است. راجرز شریک تجاری سابق جورج سوروس (George Soros) است که صندوق کوانتوم (Quantum Fund) و مدیریت صندوق سوروس (Soros Fund Management) را بنیان‌گذاری کرد.

راجرز هفته گذشته در همایش هند امروز (India Today)  میل شدید به رمز ارزها را کم‌اهمیت جلوه داد و اظهار داشت:

“من نسبت به کریپتو بسیار بدبین هستم. انتظار ندارم که دوام بیاورد. رمزارزها برای برخی افراد فوق‌العاده بوده است، اما نه برای من، و من هیچ ارزش بلندمدتی در رمز ارزها نمی‌بینم.”

او در ادامه گفت: “من اعتماد بیشتری به آینده چیزهای واقعی دارم که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند تا آن چه که نسبت به بیت کوین دارم. چه برنج باشد یا شکر مهم نیست. من می‌دانم که برنج همیشه ارزش خواهد داشت. همیشه داشته است. من نمی‌دانم که بیت کوین همیشه ارزش خواهد داشت یا نه.”

این سرمایه‌گذار با تجربه همچنین اظهار داشت:

“بیت کوین روزی ناپدید خواهد شد و ارزش آن به صفر خواهد رسید.”

از سوی دیگر، او به این نکته اشاره کرد که ارزش کالاهایی مانند شکر از بین نخواهد رفت. او خاطرنشان کرد: “ارزش شکر قرار نیست از بین برود و روزی به صفر برسد.”

علاوه بر این، راجرز در مورد توانایی بیت کوین برای جایگزینی دارایی‌های امن مانند طلا و نقره شک دارد. او اظهار داشت: “فکر نمی‌کنم که بیت کوین بتواند جایگزین طلا شود و فکر نمی‌کنم که بتواند جایگزین نقره شود. شاید من اشتباه کنم. شاید باید همه طلا و نقره‌ام را بفروشم و بیت کوین بخرم. اما تا جایی که می‌بینم، بیشتر مردم در جهان طلا و نقره را درک می‌کنند، اما بیشتر آن‌ها بیت کوین را درک نمی‌کنند.”

راجرز همچنین تأیید کرد که بیت کوین یا هیچ ارز دیجیتال دیگری را ندارد. وقتی از او پرسیده شد که طلا یا بیت کوین را کجا خریداری می‌کند، پاسخ داد: “من هرگز بیت کوین نخریده‌ام. من هرگز بیت کوین را نفروخته‌ام یا روی آن سرمایه‌گذاری نکرده‌ام. همان طور که می‌بینید، من مقدار زیادی طلا و نقره دارم.” او در پایان گفت:

“از نظر من، از قرار معلوم، رمز ارزها وسایل معاملاتی خوبی هستند … انتظار دارم که روزی همه آن‌ها ناپدید شوند. بسیاری از آن‌ها از قبل ناپدید شده‌اند.”

این سرمایه‌گذار شناخته شده، مدت‌هاست که نسبت به رمزارزها بدبین بوده است. در سال 2021، او گفت که بیت کوین را نخواهد خرید زیرا چون ممکن است رمزارزها را غیرقانونی اعلام کنند. او این موضوع را در سال 2022 با تأکید بر تمایل دولت‌ها برای کنترل و تنظیم تمام جنبه‌های کریپتو دنبال کرد. در فوریه امسال، او در مورد پتانسیل بیت کوین برای تبدیل شدن به پول تردیدهای بیشتری را مطرح کرد.

بدبینی راجرز فقط به رمزارزها محدود نمی‌شود. او همچنین در مورد احتمال زوال دلار آمریکا هشدار داده است، و به کشورهایی اشاره کرده که به دنبال ارزهای ذخیره جایگزین هستند. او پیش‌بینی کرده است که زمانی که ارزش دلار بیشتر کاهش یابد، آمریکا از این وضعیت رنج خواهد برد، و یوان چین را به عنوان رقیب دلار آمریکا در نظر می‌گیرد. او همچنین انتظار دارد که رکود بعدی بدترین رکود در طول عمرش باشد.

نظر شما در مورد اظهارات جیم راجرز درباره رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جیم راجرز، سرمایه‌گذار مشهور، انتظار دارد همه رمز ارزها ناپدید شوند – او می‌گوید ارزش بیت کوین روزی به صفر می‌رسد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.